Världens tråkigaste blogg?

Här uppdateras det minsann inte flitigt, så nu bjuder jag på några rader innan jag ska åka till jobbet.

Kardafisen är sjuk. Hon har urinvägsinflammation och äter antibiotika. Vi är inne på fjärde dagen nu och hon är mest trött. Hon orkar inte mycket alls. Jag har googlat lite på det och där står att det ju inte är konstigt att en infektion tar på krafterna, det är ju likadant för oss. Annars är hon som vanligt världens finaste hund. Förra veckan cyklade en kvinna förbi oss och fäste ögonen på Karda och utbrast "ÅÅÅÅH vilken fin hund! ÅÅÅH vad fin hon är!". Hehe, jag säger ju det.

Hon har haft sitt första löp. Hanhundar har markerat mer än vanligt på våra grindstolpar men annars har det gått bra.

Vi var på kennelträff för ett par veckor sen och Karda apporterade PÅ VATTEN! Tjohoo!

Igår var jag och Helene med hundarna på ringträning som Sydskånska Kennelklubben anordnade. Hon som hade de mellanstora hundarna (Helenes grupp) var en idiot. Kunde jag hennes namn hade jag lätt hängt ut henne här. Hon har helt fel jobb, milt sagt.

Vi har tapetserat om på övervåningen, ute har jag sått massa örter och lite blommor som jag mest väntar på ska komma upp ordentligt. Jag borde ha klippt gräset för ett par dagar sen men det har jag struntat i.

Hmm, ja det var nog det. Jag trivs och mår gott och de nya utemöblerna är himla fina.

Kommentarer
Postat av: Karin

Härligt med en uppis :) Jag skickar med färstingtabletterna med pappa på tisdag i stället. Kram på dej

2012-05-10 @ 11:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0