Familjens högtid

Nu är julen förbi. Vi spenderade julhelgen i Vara tillsammans med hela familjen. Det var lugnt och skönt och den mysigaste julen på många år. Maria och barnen var med och tack vare det kändes det som jul på riktigt. Det är verkligen barnens högtid och det märktes framför allt på Viggo som blev eld och lågor när tomtarna kom. Han var inte alls rädd utan kramade och skrattade och var hur glad som helst. Han reagerade inte ens på att Whilma och pappa saknades under tiden som tomtarna var på plats.
 
Marias mage växer så det knakar så vi passade på att fota den. Jag vet inte om de vill att jag publicerar någon magbild här så jag hoppar över det. Det är konstigt att tänka på att mitt brorsbarn ligger där inne och att vi får träffa hen om knappt två månader. Nästa jul har vi en kotte med i firandet. Mysigt värre.
 
Varje jul tar vi familjebilder men i år ville jag inte ha tråkiga familjebilder i vardagsrummet med dåligt ljus och stela leenden så jag skickade ut alla i den krispiga snön för lek och skoj istället.
 
Nu är vi hemma igen, David brygger öl och vi planerar nyårsmiddag. Stefan är på väg hit för att fira nyår med oss och ett gäng vänner på måndag. Julen är utstädad och det börjar bli ordning igen.
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Jul är kul och man kan undra vart alla dagarna tog vägen?? Kramen

2012-12-29 @ 16:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0