Äventyr på Söderåsen

Igår åkte jag, Helene, Sarah, Stina och Karda till Söderåsen för utflykt. Först körde vi till Kopparhatten och gick en runda på typ 4-5 km, tittade på utsikt och fikade. Karda hade rullat sig i diverse gojs så vi skrattade åt hur jävla äcklig hon var. Det bestämdes snabbt att vi skulle åka vidare till ett annat ställe där det finns en sjö, för bada - det var ett måste för Karda.
 
 
Väl på den nya platsen fick Karda apportera på vatten och det gick riktigt bra (om vi bortser från att hon var lite lätt i rumpan på första skicket och att avlämningarna hade mer att önska). På kartan såg vi att rundan vi tänkt gå var knappt fyra kilometer så vi började gå, hamnade fel, vände tillbaka och var sedan på spåret. Vi kom upp på bra höjd, jag uppskattar till 80-100 meter, och hade fantastiskt fin utsikt över sjön där vi tidigare varit. Det sluttade ordentligt på flera platser och hundarna fick springa lösa ända tills Karda var på väg att springa rakt ut för ett stup. Vi skrek rakt ut alla tre och tack och lov skrämde det Karda tillräckligt för att tvärnita typ 30 centimeter från kanten. Bortsett från lite blåbärsris fanns inget som kunde ta emot henne förrän minst 30 meter ner. Jag trodde jag skulle dö och gråta och såg bara hemska bilder framför mig på hur hon handlöst for över kanten. Där och då blev det på tok för spännande för oss så sen fick hundarna vara kopplade tills terrängen inte var lika farlig längre.
 
 
Trots allt var det en väldigt lyckad utflykt men efter tre timmars utevistelse och lång promenad i all möjlig terräng var vi trötta hela högen. Hundarna däckade i bagaget på vägen hem och jag och Sarah spenderade kvällen i soffan med pizza, godis och två filmer.
 
Karda är fortfarande trött så idag chillar vi mest här hemma. Jag bakar bröd och David tappar om en öl.
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Det var en utflykt som heter duga :) Mycket blandade upplevelser med lilla lortgrisen. Kram på er

2012-08-26 @ 14:44:51
Postat av: catalina

hahaha så sööt Karda är, vi kan ju inte direkt ta sånna promenader med Max. Eller, kan kan vi, men vi har ingen lust att tvätta han i flera timmar efter... då passar vintern och snön bättre för sådana promenader för vår familj.. (ja juste snart får max ett syskon, männsko-valp-syskon)

2012-08-26 @ 19:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0