Stolt som en tupp

Igår var det halvdag på jobbet vilket innebar att Helene slutade samtidigt som mig klockan 12. Efter lunch åkte vi tillsammans till Råå för en promenad med Karda. Jag tog med mig en dummy för att testa enkelmarkering på annan plats än hemma i trädgården. Vanlig markering gick hur bra som helst så efter två finfina inlämningar (förutom att hon droppade den lite tidigt för att istället få en godis i munnen) så gjorde jag det lite svårare.

Jag hade aldrig testat det här innan så det var verkligen en chansning att göra övningen på en plats med många naturliga störningar i form av människor och hundar och hav. Hon fick sitta kvar medan jag gick ifrån henne två meter och kastade ut dummyn ytterligare ett par meter, sen gick jag tillbaka till henne och sa "apport". Det tog några försök innan hon väl försod att hon skulle sitta kvar när jag gick ifrån henne, men till sist gick det! Hon stack ut på kommando och kom in så fint med apporten. Fy tusan så stolt jag var! Duktiga lilla Karda.

 

Helene har tipsat mig om ett recept på hemgjord müsli så igår gjorde jag den, och jag måste säga att det är den godaste müsli jag har ätit. Idag blev det mumsig frukost med andra ord.

 

 

Vi vill inte ha barbord i köket längre och vi har inte heller hittat något fint köksbord som vi vill ha. Så vi köpte en massa virke och började bygga ett bord idag. Tror det blir klart i morgon. Det lär bli himla fint i alla fall =)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra jobbat av er, med allt :)

2011-11-06 @ 09:23:12
Postat av: Karin

Skulle stått, Kram på er också :)

2011-11-06 @ 09:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0