Hemmakontor

I fredags hämtade Helene och Christoffer hem lilla Stina, en Engelsk Staffordshire Bullterrier. Hon fyllde nio veckor igår (idag?) och kan inte vara ensam hemma än så vi ska ha hemmakontor hos mig ett tag. Idag var första dagen och det var spännande att se hur hundarna var med varandra. Karda har ingen aning om hur stor och stark hon är så det blev et antal kullerbyttor för Stina när Karda dundrade på.

Eftersom att de är så jämna i ålder är det lite klurigt för dem. Båda är valpar och fattar inte riktigt vart gränsen går, därför var det upp till mig och Helene att visa när det räcker. De klarade inte av att slappna av inomhus när de var tillsammans så vi delade på dem större delen av dagen. Jag testade en gång att släppa ihop dem när det hade gått rätt många timmar och det gick riktigt bra - en stund. Sen ville de bara busa igen.

Däremot tror jag att de snart kommer att kunna slappna av ihop, med tanke på hur mycket bättre allt funkade timma för timma.


Kommentarer
Postat av: Karin

Ja jösses vilken liten plutt :)

2011-11-22 @ 17:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0