Som smör för själen

Annars var jag hemma hos mamma i en vecka. Jag kom tillbaka igår för att jag skulle jobba idag. Men på grund av den självömkan jag skrev om i föregående inlägg blev det inte av. Jag kirrar det imorgon istället. Deadline på fredag så det är lugnt.

Hur som helst, hemma hos mamma. Pappa var på övning i Ronneby så honom missade jag helt, typiskt. Men gosh vad det är skönt att vara där hemma. Sjukt mycket tid med mamma och hundarna, jag mår så bra då. Lille Bidde hade nåt konstigt mellan tårna och vi trodde att det var en tumör, men när vi tittade igen i förrgår så såg det fint ut. Han var jättesnäll när jag undersökte honom och smorde in såret mellan tårna med zinkpasta. Lilla Jenna är hur go som helst. Fem månader gammal och världens charmtroll. Libra är en fantastisk hund, lugn och full av personlighet. Cima är gammeltanten som alltid får mig att le. Jag tycker så mycket om henne. Och Primo som får mig att skratta nästan oavsett vad han gör. Han har så skönt uttryck. Och alla andra hundar, med tillhörande ägare, som jag träffade på kennelträffen i lördags. Mamma är utan tvivel världens bästa och mest hängivna uppfödare. Förutom en massa hundrelaterade grejer har jag och mamma bakat lussekatter, utan saffran. Och så har vi bakat bröd i stenugnen. Världens gottaste bröd. Och så har jag klippt och färgat håret hos bästaste frissan.

Stefan var hemma också. Han har fått lägenhet och flyttar till storstan (Lidköping) vid månadsskiftet. Och så ska han börja plugga flermotor. Världens bästa lillebror.

Jag träffade familjen Nykvist som är så himla fina. Jag var barnvakt åt Alice och Ellen när Annika och Martin var på föräldramöte. Vi målade tokigt många teckningar, jag hjälpte Alice med läsläxa (shit vad stor hon blir fort) och så sjöng hon någon rolig låt om att det var dåligt väder. Jag kastade upp Ellen på axlarna och så dansade vi runt alla tre innan det var dags för dem att hoppa i pyjamas.

All kärlek hemifrån har fyllt mig med ny energi. Ibland är det synd att hemma ligger 35 mil från mitt andra hemma.

Snurr och svammel. Det var skönt att komma tillbaka till Helsingborg igår också. Jag träffade bästis på kvällen och snackade skit och uppdaterade varandra. More love. Och på fredag kommer David hem från sin tvåveckorsvisit i norr. More love.



Kommentarer
Postat av: Sara Orrben

Haha, ja alla ville hänga med mig hem från skolan då! :D Att du kom ihåg det efter så många år. Det va bra gjort! :)

2010-11-18 @ 12:21:13
URL: http://saraorrben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0