Skåne försöker blåsa mig

Första dagen som skolfotograf avklarad. Vi var tre nervösa första-gångare, en andra-gångare och en rutinerad handledare som möttes upp på skolan i Rosengård, Malmö. Dels var vi nervösa för att vi var i Rosengård och alla sägs vara galna där, trots att det var en låg- och mellanstadieskola vi var på.

De var inte galna. Ungarna var faktiskt riktigt snälla. Högljudda med myror i brallan, men hey - det är barn. Vi fotade tre klasser och turades om att ta hand om porträtt- och gruppfotografering. Jag tog klass nummer tvås porträtt och jisses vad bra det gick. Knappt någon där jag tog mer än en bild. Björn (lika ny som jag) och Alf (handledaren) tittade på när jag jobbade en stund och var impade av hur allt rullade på för mig.
Björn: Shit Minna, du bara sätter första bilden direkt på typ allihop!
Alf: Ja men hon blev ju kursetta, nu är det upp till bevis.
Och så bytte vi blickar och skrattade.

Men det här med att Skåne blåser mig, jag trodde fan vinden skulle blåsa mig av vägen. Imorse sa jag till Janette i bilen att jag tyckte det blåste som fan, då kontrade hon med att hon hört att det kunde bli storm under dagen. Och om jag tyckte det blåste mycket imorse så var det fan storm på vägen hem. Gaddamn! Jag trodde jag åkt på blåsiga vägar tidigare men det här var nåt nytt. Är Skåne verkligen SÅ platt?

Kommentarer
Postat av: Mamma Karin

Nästan som slätta här då! Bra jobbat stumpan :) Kram på dej

2010-08-26 @ 07:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0