Vart är väggen?

Någonting hände med mig för några dagar sen. Jag vet inte om det var väggen som närmade sig, men något hände med mig, min kropp, mitt psyke och jag var inte Minna längre. Jag grät och grät och grät, för allt. Jag grät för att brödet hade torkat, jag grät för att det hade läckt ut youghurt i kylen. Jag grät för allt och jag grät för ingenting. Min kropp har sagt ifrån, nu orkade den inte längre. Jag hade en tuff vår i skolan med massa plugg och kurser, jag hade en fullsmockad sommar med jobb, och de veckor jag väl var ledig hade jag Marwan som tog all tid.

Jag kände hur panikångesten närmade sig och var tvungen att göra nåt, komma bort, tänka och fundera. Vad ska jag göra? Vilka beslut ska jag fatta? Vad orkar jag och vad orkar jag inte? Vad är jag kapabel till och vart räcker jag inte till? Jag ringde mamma och Angelica och Elle och Sanna och Alex. Grät i typ vartenda samtal. Igår bokade jag således en resa, en resa till en plats där jag kan vara bara jag, en plats där jag kan vara jag, där jag kan gråta om jag vill, se på tv om jag vill. En plats där jag är tryggare än någon annanstans. Platsen är hemma. Hemma hos mamma och pappa.

Jag har verkligen världens bästa familj! Mamma lät mig gråta, hon ger alltid kloka råd (och rycker mig i kragen då det behövs). Jag pratade en kortis med Jonas imorse och han ringde upp igen senare för att kolla så jag är okej. Stefan som är i Aussie är så söt. Pratade precis med honom på msn och han sa att jag måste tänka på mig själv. JAG ska må bra. Han sa att jag har för mycket just nu.

Om det fanns ord större än Jag älskar er skulle jag ösa dem över min familj. De är de bästa!

Självklart hör även mina fina vänner och framförallt David till kategorin världens bästa. Det finns inte nog med ord. Ni är bäst, och David, dig släpper jag aldrig!

Mamma drog med mig ut i skogen och vi plcokade massa god svamp som vi ska äta upp ikväll. Hundarna var med och lekte. Primo apporterade en livs levande ekorro. Tror han trodde att det var en mycket märklig leksak, den pep ju! Haha det såg roligt och lite läskigt ut. Ekorrn som inte satt i granen blev nog grymt chockad. Men som den mjuka Flat Primo är bet han inte ihjäl den lille, han bara kollade läget lite. Det såg sjukt roligt ut när ekorren satt som ett frimärke i pälsen på Primo. Haha.

Jag är hemma. Jag andas. Jag hoppas jag kommer till insikt med saker och ting.


Världens bästa och finaste mamma!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ta vara på tiden hemma och njut av lugnet. Jag saknar dig redan här uppe! Puss och kram

2009-09-09 @ 20:06:40
URL: http://axxelandra.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vilken fin bild på Mamma Torstensson! :) Duktig du är vännen. Hoppas att du mår lite bättre nu. Jag tänkte ringa dig ikväll, men ger dig en dag hos familjen innan jag ringer. Tänker på dig, massor. Hoppas att allt löser sig älskade du.

Många långa, mjuka och STORA kramar.

2009-09-09 @ 22:28:42
URL: http://sannalangvik.blogspot.com/
Postat av: angelica

Njut av att vara hemma! =)

Marwan ligger och SNARKAR i sin "korg", jobbigt att vara Bölebo och leka med Chili en HEL dag ;)

Här är det storm så du behöver inte längta hit ;)

Stor kram och ta hand om dig!!! Och kom ihåg, man lever bara en gång!!!

2009-09-09 @ 22:45:38
Postat av: Jonas

Men lilla syster då.

Klart att man som storebror bryr sig, och jag vet att även lillebror bryr sig massor han oxå.

Vi är ju fem i våran familj och då måste vi ju ta hand om varandra..

Det finns alltid någon att prata med, någon att skratta med, någon att gråta med..

Sen att vi är så utspridda som vi är spelar ju egentligen bara roll när vi känner den där saknaden, suget, som bara en sväng till sparlösa kan lösa.. en sväng dit på några (som alltid är för få) Och man är lite av en ny människa..

Får sån jobbig hemlängtan när jag läser vad skrivit. Jag menar inte att det är ditt fel. bara att det skulle vara lite kul att åka ner litegrann..

Ta nu hand om DIG syster och tänk på vad DU vill och försök att inte tänka så mycket på allt det andra, men ändå komma fram till vad du vill med allt..

Och planera är det inget fel på, Men kanske inte ska planera så långt fram som du gör..



Om du inte vill publicera det här utan istället spara det som ett mail eller något är helt okej..



Kram till världens bästa syster..

2009-09-09 @ 23:01:26
Postat av: Annika

MINNA världens goaste vän som alltid finns där när man behöver!! Du vet att vi oxå alltid finns här för dig??!!! Tack för en mycket efterlängtad eftermiddag. Ser fram emot nästa läääääääääängtar!! Kramar om dig

2009-09-10 @ 19:12:18
Postat av: Mamma Karin

Tack, jag blir rörd....så nu lovar jag att inte lura upp dej över en timma tidigare än vad jag sa att klockan var :)Men som en sann egoist vill jag rå om dej så mycket jag kan nu när du är hemma. Undrar om inte Jonas behöver hem o ladda batterier oxå?? men han få banne mej ingen svamp....

En varm kram till våra älskade ungar.

2009-09-11 @ 08:17:02
Postat av: Lisa

Min fina kompis! Laste och sag att det vart lite jobbigt. Ibland ar det viktigt att tanka pa sig sjalv eller det ar det ju typ alltid for att slippa bli sa dar ledsen som du vart nu....

jag vet hur du kanner dig och jag delar dina kanslor infor konstiga och"dumma" forandringar. Konstigt nog sa blir det alltid bra. och blir det inte det sa loser man det da...:) Las pa din egen slogan pa bloggen sa far du se:)hihi



Jag onskar inget heller an att fa vara i pite me dig och BS sa njut lite du som kan. Saknar er som en gaalning. Du ar fin, underbar och varldens harligaste. tanker pa dig. massa bus och karlek fran lisa

2009-09-14 @ 11:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0