Melissa Horn

Så kom kvällen som vi väntat på. Den 14 november i Studio Acusticum skulle vi se Melissa Horn. När vi väl kom dit visade det sig att hon inte alls skulle spela i Piteås maffiga konsertsal - Studio Acusticum, istället skulle hon vara i Black Box. Okej tänkte vi, synd, men okej.

Jag är besviken på konserten. Jag har suttit hemma och njutit av hennes två skivor och jag hade sett fram emot en magisk konsert. Men för mig blev det pannkaka. Hon satt rakt upp och ner på sin stol konserten igenom. Hon spelade gitarr på nästan alla låtar, ibland ackompanjerad av piano, trummor och ytterligare en gitarr. När hon inte spelade utan bara sjöng blev det om möjligt ännu tråkigare, hon rörde inte på sig, hon bara satt där. Mellansnacket var inte mycket att hänga i julgranen även om vissa delar var gulliga.
Nej, jag hade lika gärna kunnat lyssna på sivan hemma. Det här var den första konserten jag gått hem från och inte varit mer såld på artisten än tidigare. Jag kommer fortsätta lyssna på Melissa Horn, men det lär nog dröja innan jag betalar för ytterligare en konsert.

Citat ur Piteå Tidningens recension: "Kom tillbaka om några år! Våga skriv om andra ämnen än bara kärlek och relationer, publiken kommer älska dig ändå. Bygg på med ett större band med mer ljud och bättre arrangemang så att låtarna får komma till sin rätt. Då lovar jag att komma tillbaka."


Bilden har jag helt oärligt snott härifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0