Idag kan jag sträcka på ryggen...

...för idag har jag gett bort fyra och en halv decilliter blod. En fet nål i armen och en kvart senare var påsen full och jag lite lättare. Jag har varit öm i armvecket och lite yr hela dagen, men det är, enligt mig, ett litet pris att betala om mitt blod kan hjälpa någon som behöver det bättre. Jag är O-positiv och kan därmed ge blod till alla positiva blodgrupper, alltså ca 85% av den svenska befolkningen. OCh det var inte så att jag bara gav bort saker, jag fick även saker tillbaka. I ett kuvert fick jag två (nit)trisslotter och så fick jag kaffe, smörgås och juice. =)


-Minna

Kommentarer
Postat av: Jonas

Duktiga lillasyster..

Blir ju riktigt stolt över dig ju.. :)

Kramar..

2009-02-10 @ 11:46:50
Postat av: Säni

Du är alltid bäst. Och en av mina favoriter. Det fanns bara ingen bild med alla tre! :)

Tack älskling, det kommer gå bra! Vi måste diskutera lördagen/helgen, hur ska vi göra? Träna idag? PUSS

2009-02-12 @ 14:45:29
URL: http://jailbreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0