Marwan och PDOL



Att ha valp är bannemej inte helt enkelt. Ibland vill jag bara slita mitt hår och banka vett i skallen på Marwan och i nästa sekund är han världens ängel.

Idag har jag och David letat runt på internet och fått hur mycket tips och trix som helst kring valpuppfostran. Många talar emot varandra så vi får helt enkelt försöka sålla och välja de metoder som vi tror passar oss. Hur det än är ser jag stor potential i lillkillen, han är lättlärd, lyhörd (för det mesta) och vill inget hellre än att vara till lags - han vet helt enkelt inte alltid hur han ska göra för att vara oss till lags. Det är där vårt arbete börjar. Vi ska vara tydliga, konsekventa och framför allt göra likadant i träningen.

Jag måste bara glänsa lite med att jag alldeles själv lärt Marwan ligg och high-five. Sjukt nöjd även om det inte sitter som en klocka än. Men det kommer. Nu ska vi stenhårt ta tag i koppelträning och inkallning!

__________________________

Alex, du efterlyste info om PDOL. Det var en najs helg. På torsdagen satt vi på "ytan" där det var ungefär hur mycket folk som helst, på fredagen var Sandra, Markus och Jessica här och på lördagen var det hur mycket nytt folk som helst hos oss. Det är kul att jobba på nytt ställe så det blir nytt blod på förfesterna =)

Jag sammanfattar helgen i lite bilder:

Torsdag, vi såg Måns Zelmerlöv för att jag tyckte att man borde det. Se han inte live, det är EXAKT samma sak som att se honom på tv, samma rutiner, överkorrigerat och tråkigt. Calaisa däremot var bra, grymt duktiga tjejer!


Fredag. A Camp var bra. Härliga människor. Lagom fylla... Lyckad kväll


Lördag. Timbuktu med bandet Damn var grymt bra och bjöd på skönt gung. God öl i gott sällskap. Kul kväll och god mat =)

Kommentarer
Postat av: MammaKarin

Följ ALLTID uppfödarens råd! Hon kan rasen bäst :) Nu får du till att gratta mej o Libra, nåväl, Libra först! Vi fick ett 2a pris på jaktprov idag :) Det var ett svårt ÖKl prov men Libra gjorde mycket rätt o är väl värd sitt 2a pris. Vi är på gång, vi är laddade vi är klara......... Skaffa en Flat o lev lycklig :) Du fattar hur nöjd jag är???? Kram på mammas Gurka

2009-08-01 @ 20:43:24
Postat av: Minna

Tack mamma! Vi ska träffa Elle snarast och be om handfasta råd. Idag har han varit en djävul stundvis...



GRATTIS till dig och Libra!

2009-08-01 @ 23:26:46
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: cat

mä minna lilla... nu är det ju faktiskt så att du är ledig.... du har ju all tid i världen för lite update här! ;)

2009-08-12 @ 07:34:25
URL: http://atcats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0