Härlig helg

I fredags kväll hade vi det jättemysigt jag, Lisa och Alex. Vi åt sushi och det var faktiskt gott. Men jag fick lova att följa med och äta riktig sushi någon gång. Färdigpacketerat är tydligen inte lika bra även om de godkände den vi åt.
Vi såg film och proppade fruktsallad, gav varandra massage, pratade och skrattade. Och vi njöt av att ha det mysigt tillsammans. Bäckismys kan vara det bästa! Det var skönt att bara slappa och slippa tänka så mycket.

I lördags lånade jag och David Lisas bil och gjorde stan. Vi började på Backen med Dollar, ÖoB och Djurmagasinet (vi kanske ska skaffa fiskar och ha i hans hemmagjorda akvarium, så vi kollade in utbudet). Sen åt vi lunch på Nodo, jag åt Viltskav med potatis och lingonsylt. MUMS! Det var inte igår jag åt det men jävlar vad gott det var (om än inte riktigt lika god som hemmagjord).
Jag lämnade in en film på Hemmakväll och köpte tre nya, bland annat Beck - I guds namn. När vi kom hem stoppade vi Beck i DVD:n och började titta. Det var en bra film men när polisintendent Margareta Oberg hade blivit mördad och skulle begravas blev det jobbigt för mig. Jag blev nedstämd och David kramade om mig extra hårt tills begravningsscenen var över. Fina han!

Igår kväll lagade David mästermiddagen med lövbiff fyllda med bacon, ost och örter. Till köttet avnjöt vi en mumsig risotto och sallad. Jag behöver aldrig mer laga mat =) Vi drack lite vin och hade bara jätemysigt. Kompisarna började ringa efter oss och tyckte vi skulle komma ut till Kalles. Först var jag inte alls sugen så David skulle få gå ut själv. Men ju längre kvällen led blev jag lite pepp. Så jag svidade om och halv tolv gick vi ut. Det var vasinnig kö på Kalles så vi entrade Pentryt. David är anti Pentryt så vi stannade bara och tog en öl innan vi gick mot Kalles igen. Kön var däremot sjuk fortfarande så vi gick hem och drack lite mer vin, la oss i sängen och somnade till tonerna av Dido.

Idag har jag inte gjort nånting!!! Inte mer än vår dunderfrukost. Jag, David och Lisa åt amerikanska blåbär- och hallonpannkakor med lönnsirap och ägg och bacon. Gott.

Nu är jag på Ankars hos den fina. Vi ska se film nu så jag har inte tid att blogga mer.

- Minna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0