Fantastiska dag

Jag vaknade med ett leende på läpparna när klockan ringde halv åtta imorse. Jag sa ett glatt god morgon till mig själv och gick direkt upp ur sängen. Jag duschade och nynnade och satte på kaffe. Jag var jättesugen på mitt goda bröd och naturell youghurt och kaffe och juice. Det var lite som på film, ni vet när det är en skön och härlig melodi som spelar i bakgrunden, sådär härligt och lyckligt.

Jag kvittrade mest hela morgonen och njöt av varenda liten sak som ingår i min morgonrutin.

På samma vis har hela dagen fortlöpt. Vännerna har varit på toppenhumör och vi har skrattat och flamsat och kommit på ett nytt ord. Spung. Man kan använda det i en mening som: "Det suger spung.". Det är nog egentligen bara i den meningen man kan använda ordet. Väldigt kreativt i alla fall.

Hur som helst. Vi har haft två toppenföreläsare idag. För (nästan) första gången kändes det verkligen att vi går på universitetet. En hel dag i stora föreläsningssalen, Japan. Vi lyssnade och antecknade och personerna där framme var inspirerande och sjukt kunniga på sina områden.
Jag och Sanna har fått ytterligare tips inför våra superbraiga B- och C-arbeten.
Jag har även kläckt en (enligt mig) sjukt bra produktidé. Jag skulle lätt köpa den. Tänk om, tänkt om, jag (vi) skulle lyckas sälja den i framtiden. Shit vad häftigt att ha kommit på någonting, som jag, Alex och Fia vidareutvecklar och sen få den ut på marknaden.

Jag har haft en jag-kan-allt-och-ingenting-är-omöjligt-dag.

Lycklig i magen och sprallig i benen ska jag alldeles strax gå och träna. Tillsammans med Alex och en bunt andra människor ska jag lyfta vikter och testa musklernas gränser. Och ikväll efter jobbet kommer David.

David förresten, vilken människa! Han är snäll, omtänksam, ödmjuk, smart, kunnig, allmänbildad, stöttande, inspirerande och... ja.. han är så bra! Han är verkligen så himla bra. Och snart flyttar vi ihop. På Uddmansgatan 13 ska vi bo minsann. Snart. Sexton dagar kvar.

Stor kram alla!

Idag är en fantastisk dag. Av ingen anledning och av tusen anledningar är det en fantastisk dag.

-Minna

Kommentarer
Postat av: Emm

Hahaha. SPUNG. Så himla bra ord. Tack för en aaasrolig dag (som alla andra gånger).

2008-11-12 @ 17:39:46
URL: http://emno.blogg.se/
Postat av: Säni

Yeey, håller med föregående skribent.

2008-11-12 @ 22:01:36
URL: http://jailbreak.blogg.se/
Postat av: Anonym

Spung var en svensk tv-serie som sändes på svt i två omgångar. Första säsongen 2002 och andra 2003.

Sorry, inte något nytt ord alls!

2008-11-12 @ 22:59:16
Postat av: Minniiiii

Anonym glädjedödare?

Okej, vi har hur som helst en ny betydelse av ordet även om själva bokstavskombinationen inte är unik..

2008-11-13 @ 09:05:17
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Emme

HAHA, är jag inte bäst? :)



Innebörden av vårat "spung" är en helt annan än glädjedödarens "spung". Och därför är det ett ord som vi hittat på. hihi.

2008-11-13 @ 09:17:29
URL: http://emno.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har kommit på en ny betydelse för ordet "tvål" - betyder det att jag har kommit på något nytt då?

Jag tror inte det.

Om ni vill vara som Pippi (som kom på det snarlika "spunk") - go all the way!

Och googla innan ni claimar ett nyuppfunnet ord nästa gång.

2008-11-13 @ 12:37:27
Postat av: Minna

Okej Anonym. För det första ser jag inte varför du skapar en diskussion om det här. För det andra tycker jag du är löjlig som inte ens vågar stå för vem du är. Och för det tredje tycker jag det är synd att du känner att du måste påpeka våra intergrejer och inte bara kan låta oss ha roligt. Men det kanske är precis det du har nu, roligt alltså?

Onödigt känner jag.

2008-11-13 @ 13:04:54
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: MammaKarin

Jaha, så här har sandlådenivån kommit in..... så skönt att du då haft en så himla bra dag o låt den fortsätta. Pappa är ledig så vi har rensat o kört skräp, skönt. Själv är jag oxå på starkt uppåtgående o får gjort hur mycket som helst här hemma, o jag tycker det är KUL. Håll tummarna för Libra o mej i morrn så vi är klara sen!! Vi hörs via telefon om du inte är ute o ränner med kompisarna men ni har ju himla trevligt i hop så det må väl va hänt. Ha en riktigt bra dag i morrn o dan därefter o dan där...... Kram till min sockertopp.

2008-11-13 @ 16:19:37
Postat av: Alex

Men asså, bara för att ett program på TV hette Spung så innebär ju inte det att ordet har en betydelse, eller...?

Vad fasen betyder Bolibompa liksom...?!

Ordet finns inte heller med i Svenska Akademiens ordlista.

MEN ordet spung har härmed en betydelse som en väl utvald skara människor känner till =)

2008-11-13 @ 16:52:21
URL: http://axxelandra.blogg.se/
Postat av: Emme

HAHAHA. Bra Alex Greta!

2008-11-13 @ 17:46:05
URL: http://emno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0