Sånt dära svammel igen

I helgen var det Smask (Sveriges MusikAkademikers SångKåntest) på Norrmalmia. För er som inte vet vad Smask är, det är en härlig parodi på svenska melodifestivalen som anordnas av studenter. Först hölls en lokal tävling där tio bidrag tävlade. De som kom etta och två gick vidare till rikstävlingen som i år hölls i Piteå, tolv bidrag tävlade.
Alex påpekade att man inte alls måste ha en symfoniorkester som spelat i hundra år. Ta studenter så blir det hur jävla bra som helst. Grymt att vanliga dödliga studenter fixar allt!! Sång, dans, musik, konferensier, videoklipp, ljud, ljus, DVD. Ja herregud. Tufft!

Det var ett jäkla röj, och såklart vann en Piteå-låt. Rosa Kalsonger.


Efterfest på Statt och 1906. Kul att det även var öppen till nedervåningen. 1906 hade bättre röj så där var vi mest hela tiden. När så krogen stängde drogs vi med på efterefterfest på Ankars. Det var sådär. I vanliga fall när man går på efterefterfest kan man gömma sig i mörkret och ingen ser riktigt hur sliten man ser ut efter alla timmar av fest. Men i Piteå i slutet av maj infinner sig inte det där mörkret. Jävla dagsljus. Jag gick hem typ tvåa (Sanna gick faktiskt hem lite före mig) och då var klockan halv fyra. Behöver det tilläggas hur trött jag var i söndags när hade somnat 5 och blev väckt 11.15?


Kul helg iallafall.


Idag ska jag luncha med underbara Angelica på stan. Hon ska bjuda mig, wihoo vilken lyx! I helgen ska fina Chili vara hos mig. Så himla härligt. Ska ligga på golvet och kramas med honom hela dagarna. Och så ska vi gå promenader och vara ute och busa. Annars får han kanske tråkigt. På fredag kommer jag vara en dålig helgmatte för då ska vi ha klassfest på Ankars. Det är nästan så att han ska bli riktigt bortskämd på lördag som kompensation.


Nu. Plugg. Fy vad tråkigt. Måste lösa det där med Habermas. Alex verkade fatta hur man skulle relatera till de etiska reglerna så hon får bannemej lära mig!

                    


Kommentarer
Postat av: angelica

Att bjuda dig på mat är väl det sista jag kan göra när du ska ta hand om min guldklimp i helgen....

Mammahjärtat värker och helst av allt hade jag velat ta med honom till utlandet....Men är det semester så är det=) TUSEN MILJONERS TACK MINNA!!!!!

Kram

2008-05-27 @ 23:18:18
Postat av: Säni

Haha, vilka underbara bilder från SMASK! :) Vi är fina vi två! :) Ses imorgon! Pusselipuss

2008-05-28 @ 00:08:44
URL: http://jailbreak.blogg.se/sanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0