Journalist javisst

Jag, Jens och Markus har verkligen tagit tag i våra liv, i tisdags for vi första gången till Öjebyn för att simma. Idag var det dags igen. Det är så himla skönt att simma och verkligen känna att kroppen får arbeta lite igen. 550 kr för ett årskort tyckte vi inte var farligt så jag och Jens slog till.

Idag har vi med klassen gjort studiebesök på Piteå-tidningen och det var jäkligt givande! Ju mer jag hör om det här yrket, ju mer rätt känns det. Jag vil verkligen vara där det händer och sen få skriva om det, jag vill ta reda på saker och delge allmänheten om mina resultat. Det var flera med mig som fick den här känslan. På väg hem igen gick vi genom stan och när vi var utanför försäkringskassan såg vi längre ner på gatan en piketbil med blåljus. Jocke kläckte nog först: "Alltså jag börjar direkt fundera nu på vad som hänt..." Jepp det gjorde vi alla. Poliserna i bilen kikade runt sig och visste inte vart de skulle, jag såg att det kom en karl springande bakom så jag pekade mot poliserna att de skulle vända. (Dagens goda gärning). Iallafall, vi är blivande journalister, vi hade kameror runt halsen. Vi sprang efter! Eric fotade lite men särskilt nära vågade vi inte gå. Alex insåg att det förmodligen var någon som snattat från Ica då det var folk i Ica-kläder på plats. Ingen större grej, men jag tyckte det var spännande!

JAG VILL BLI JOURNALIST!


Polisradion ska bli min bästa vän!

Kommentarer
Postat av: Mamsingen

Mym tyckte du skulle vart med på andjakten i går! Då kunde ni snacka om att simma!!! Vi var på eftersök i morse o fick in dom sista. Lille Primo fattar inget vad som händer utan får se o lära men när Mym kom med en and o gav till mej sa Primo Aha, o snöt den ur näven o gick så stolt bredvid mej med den i munnen :)Ta det lugnt i bussvängen. Försök med lite distans journalistik i stället annars får jag komma upp o hålla koll på dej för mej vågar inte buset sej på. Onda ögat bara så ger dom sej direkt, träna på det! Snart ska jag åka o hälsa på mormor........hoppas hon sköter sej! Ha det riktigt gott Kram från oss alla.

2007-09-29 @ 11:18:02
URL: http://www.hallfast.se
Postat av: Mamma Karin

Hej tösa mi! Hoppas du får en bra da. Har rast just nu o har även lite tråkigt......vill hem o ut i skogen med vovvarna. Hittade kanonfina gula kantareller i går så det blev en smaskig omelett. Ska hälsa på mormor i em, hon var sämre i går morse men det rättade till sej´under dan. Hon har inte kommit till Vara än, får se när det blir. Kram till min allra bästa dott

2007-10-03 @ 09:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0