Helgen

I fredags skulle den största delen av klassen festa men jag, Alex och Lisa ville spara oss till lördagen och Erics inflyttningsfest. Vi tre (och Jens) tog saken i egna händer och fixade mysig tacomiddag och idol, Shrek och snaskätande. Hur mysigt som helst även fast vi allihop hade problem att få plats med magarna efter middagen.

I lördags fick jag med mig Lisa på en shoppingrunda för att inhandla nånting nytt till kvällen. Sagt och gjort så åkte vi hem med påsar båda två. Lisa fler än jag, hon shoppade på bra =)
Kvällen: Jens skulle inte äta middag hemma så jag slet hit Alex och Lisa igen för att upprepa fredagens lyckade mys. Den här gången blev det kokt blomkål och broccoli och ugnstekt fläskfilé. Grymt gott! Vin och After-eight-drink slank ner innan det var dags att fixa till det sista på våra out-fits. Hem till Alex drog vi efter ett snabbesök på Ica. Hos Alex lämnade jag mina backup-skor (hade ont-i-fötterna-skor på mig). Sara kom och lånade plattången så vi passade på att ta oss en drink innan huvudfesten närmade sig.

Till Eric kom vi kring 21, fint folk kommer sent.. Trevligt där, mycket folk dock. Massor av folk, både kända och okända. Jag och Lisa blev sugna på Kalles mycket tidigare än alla andra så vi drog dit. Vid den här tiden hade en molande huvudvärk infunnit sig hos oss båda vilket gjorde att vi drack vatten på krogen! Lisa mötte upp en Magnus, trevlig Pite-kille som blev jätteförvånad när jag berättade hur mycket jag tycker om Piteå, med tanke på at alla Pite-tjejer vill flytta härifrån..

Vi åkte Magnus lilla Lupo till Max sen var det hem och bums i säng (klockan hade nu knappt blivit ett). Kanske börjar jag bli gammal som går hem så tidigt men.. Äh, jag hade trevligt =)

image19
Lisa, Alex och jag hemma hos mig innan avfärd till Ica, Alex och sen Eric


Jag har bokat hemresa, den 31/10-6/11 är jag hemma. Planera in mig då vänner. Framförallt åker jag hem för att träffa mormor som är sjuk. Men jag har tid för familj, vänner, barn och hundar iallafall =)

Kommentarer
Postat av: Fia

Så fina ni är vänner :)

2007-10-08 @ 13:52:49
Postat av: Anna

Hej vännen!
vad tråkigt med sjuk mormor =( hoppas att hon kryar på sig snart!
tänker på dig!
puss å kram!
/anna

2007-10-08 @ 15:24:18
URL: http://yuugizen.blogg.se
Postat av: Sanna

Hej vännen! Du verkar haft en kul helg! :) Nice! Synd att vi inte har träffats något.. :( Men vi ses ju imorgon! Pusselipuss

2007-10-08 @ 18:32:01
Postat av: Farbaute

Mången tack för trevligt sällskap på Kalles och MAX i helgen. En stor eloge till dig för ditt resoluta och handfasta omhändertagande av det svinigt grisiga bordet! *imponerad* För övrigt var det en trevlig karl du hade, fast det är klart - han va ju här uppifrån! ;)

Tjing!

2007-10-09 @ 16:52:10
URL: http://vanheim.blogspot.com/
Postat av: Mamma Karin

Bra att du talar om för alla dina vänner att du smiter "hem" ett litet tag o att du tänker lägga varje sekund hos mams o paps!! + mormor. Som du vet får du gärna låna cykeln om du vill hälsa på gamla bekanta här. Bilarna är ju så upptagna att du inte kan låna NÅN av dom....... Stefan hinner inte heller att köra runt dej, han är ju så upptagen med sitt. Jag vet ju att du tycker att hemma är bäst trots allt så du kommar att mysa som Pysen på filten. Skulle det bli liiiite tråkigt kan jag ju alltid sjunga en truddelutt eller så drar vi till skogen o kollar mossbollar. Nä, jag vet!! Vi kollar trattisar så du får med dej hem till ditt. Jag fixar alltid till nåt kul så att be pappa olja cykelkedjan struntar jag nog i. Längtar efter dej stumpan. Kramelikram.

2007-10-09 @ 21:17:09
Postat av: Mamma Karin

Bra att du talar om för alla dina vänner att du smiter "hem" ett litet tag o att du tänker lägga varje sekund hos mams o paps!! + mormor. Som du vet får du gärna låna cykeln om du vill hälsa på gamla bekanta här. Bilarna är ju så upptagna att du inte kan låna NÅN av dom....... Stefan hinner inte heller att köra runt dej, han är ju så upptagen med sitt. Jag vet ju att du tycker att hemma är bäst trots allt så du kommar att mysa som Pysen på filten. Skulle det bli liiiite tråkigt kan jag ju alltid sjunga en truddelutt eller så drar vi till skogen o kollar mossbollar. Nä, jag vet!! Vi kollar trattisar så du får med dej hem till ditt. Jag fixar alltid till nåt kul så att be pappa olja cykelkedjan struntar jag nog i. Längtar efter dej stumpan. Kramelikram.

2007-10-09 @ 21:17:30
Postat av: JAG IGEN!!!!

Skickade 2 medd. så att budskapet verkligen går hem................ :)

2007-10-09 @ 21:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0