Superkul lördag

Jag, Alex och Fia hade kreativ breef på Ekbergs café igår. I en kurs ska vi göra en strategisk plan för att lansera och få ett band att slå igenom. Sjukt intressant, roligt och svårt.

Efter fikan följde Fia med mig hem. David jobbade hela tiden och vi skulle på fest på kvällen. Det var bra att fia var här. Hon spelade gitarr och vi sjung och hade mysigt. Jag var inte speciellt sugen på fest men när Fia hade gått, jag och David ätit middag och avnjutit en stund av Melodifestivalen och en White russian gick vi till Daniel och Britta som hade inflyttningsfest.

Det var massa folk där som vi inte kände, vi såg på Melodifestivalen och gick tipsrunda i deras lägenhet. Det var sex frågor i stil med: "Vem är blötast? David, bla eller bla", "Vem är snabbast med munnen? Minna, bla eller bla". Jag minns inte de andra namnen. Hur som helst, frågorna landade i sex tävlingar. I Davids tävling fick de äta sex Mariekex, den som kunde vissla först vann. David vann. I min tävling fick vi två kolaremmar var i munnen, vi skulle äta upp dom snabbast, utan att använda händerna. Jag låg sjukt bra till men slutade som tvåa.

De hade styrt upp kvällen sjukt bra - till och med fixat dit två trubadurer som sjöng och spelade gitarr och mandolin. Man fick önska låtar. Jag önskade Journey, det kunde de inte. Jag önskade Crash tset dummies. Ni vet Mmmmm Mmmmm mmmm-låten. Den kunde den ena men jag fick den ändå inte. Han var inte säker på ackorden.

Jag fyller år om en månad och David sa till mig igår att han vill ha en önskelista av mig. Jag sa att jag önskar mig en låt. Han sa att han vill ha en lista med minst tio punkter till på fredag, det får vara hur orealistiskt och dyrt som helst, men det var viktigt att han fick listan. Då trodde jag att jag skulle få en låt med alla dom grejerna - så jag får allt jag önskar mig. Det sa han att jag kunde få tro.... Hmm. Är det så billigt i Kina att han kan köpa allt jag önskar mig när han åker dit? jag vet inte.
Jag ska nog önska att han är hos mig och ger mig frukost på sängen när jag fyller år. Men det kommer jag inte få för han är i Shanghai.

Mamma! Kan inte du komma och ge mig frukost på sängen och sjunga Ja må du leva? Det har vi ju alltid gjort...


Kommentarer
Postat av: MammaKarin

Hahaha, min första tanke var att du skulle önska en biljett hem :) Nog ska jag sjunga för dej om än inte med fysisk närvaro. Ska nog sitta i valplådan så sjunger vi duett för dej.

Kramelikram

2009-03-15 @ 18:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0