Jag hänger inte med.

Helt plötsligt fick jag veta att storebror ska flytta till hus i Ö-vik. Jag hade hört att de skulle titta på hus, och sen helt plötsligt var det bestämt och klart. Storebror fick lite skäll för att han glömt uppdatera lillasyster. Han fick dåligt samvete så mission completed. Jag fick även göra klart för honom att även fast jag har mycket i skolan och är dålig att ringa så tar jag mig såklart tid för min familj när de ringer mig.

Ni får inte tro att jag inte har tid med er.

Och häromdagen när jag ringde mamma fick jag veta om lillebrors nya planer.
I julas (?) bestämde han sig för att dra till Mallis och genomföra en bartenderutbildning och sen stanna på ön typ hela säsongen. Jag och David hade planerat helt seriöst att vi skulle åka och hälsa på honom och se Mallis i sommar. För någon månad sen fick jag veta att han dejtade en tjej från Australien som var i Sverige till mitten av mars. Jag trodde inte det var så seriöst mellan dem utan att de hade skoj tills hon åker hem och Stefan till Mallis. Ack vad jag bedrog mig.
I förrgår berättade mamma att lillebror ska åka till Mallis, göra sin utbildning på tre veckor och sen FLYTTA TILL AUSTRALIEN PÅ OBESTÄMD TID!!!!!!! Hur kan man glömma tala om det för storasyster?!
Jag pratade med honom igår och han är så chill och såhär löd samtalet:

Jag: Varför har du inte berättat att du ska flytta till Australien?
Han: Men vadå, haha, du har ju itne ringt och frågat.
Jag: Nä, men ofta man ringer lillebror och säger. Hej, har du tänkt flytta till andra sidan jordklotet på obestämd tid?
Han: Haha nej.. I och för sig.

Han fick inget dåligt samvete så där blev det inget mission completed. Jag låter bitter och det är jag på sätt och vis. Jag tycker han gör helt rätt som flyttar med Holly och bo på en farm mellan Adelaide och Melbourne, jag tycker han gör helt rätt som flyger iväg och testar nya saker, jag tycker han gör heeelt rätt som flyttar till Australien.

Men. jag hade velat få veta att det var seriöst så jag hade fått chansen att träffa Holly. Jag blev jätteglad att jag fick prata med henne i telefon igår, hon verkar vara en supergullig tjej! Jag blev även lite ledsen för att tanken inte slog lillebror att jag vill hinna träffa honom innan han åker. Nu är det så tur att han kommer hem några dagar mellan Mallorca och Australien och då ska jag hem och DÅ SKA HAN HÄNGA MED MIG HELA TIDEN. Jag har separationsångest, jag hatar att säga hej då och jag hatar tanken på att inte ha möjligheten att träffa en familjemedlem. Jag vet att jag och lillebror tänker jätte olika och jag vet att han absolut inte menat något illa med att inte ringa mig och jag vet att han precis tagit beslutet själv och jag vet allt det där. Men jag kan få tycka att det är småjobbigt att inte ha "nära" till honom.
Fast ska jag vara helt ärlig är jag mest avundsjuk. Jag vill också bo på farm i Australien, rida fina hästar och klippa får á la McLeods daughters. Fan. Jag vill byta plats med Stefan. Eller ha möjlighet att hälsa på dem i landet som jag så länge önskat att JAG ska få åka till. Lite bitter kanske...

Ni får inte tro att jag inte har tid med er.


Spread your wings supehero baby brother.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är oxå avundsjuk..

Har ALLTID velat åka dit.. å nu så har man ju "släkt" där:P

Vi måste åka dit å hälsa på snart:-P

eller hur:-D

2009-03-20 @ 15:55:33
Postat av: Minna

Ja. Ja. JA! Anna vi drar!

2009-03-20 @ 16:39:52
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: MammaKarin

Nu när jag/vi uppfostrat er till att vara självständiga individer........ GLÖM DET! JAG ÅNGRAR ALLT JAG/VI LÄRT ER o säjer till andra som ska bli föräldrar att det är HELT FEL, var hönsmammor så barna ALDRIG vill släppa kjolen. Men som den "själuppoffrande" mamma jag är så älskar jag er mest av allt o vill er bara väl, men ändå SE TILL ATT RAPPA PÅ O KOM HEM :)

Kram till Jonas som jag älskar mest för han är vår förstfödde. Kram till Minna som jag älskar mest för hon är vår Dott. Kram till Stefan som jag älskar mest för att han är minst.

2009-03-20 @ 17:59:40
Postat av: paps

har vi missat att uppdatera dig åxå .. De E mycke nu

ska skärpa mig

P

2009-03-20 @ 21:30:08
Postat av: Storebror.

Haha...

Jag ser bara en anledningen att åka till australien och det är att mellanlanda innan man åker vidare till NZ för att fiska ;)

Fast iofs så kan man ju passa på att se sig om lite i det där stora landet dit britterna skickade sina fångar medans det var en kolloni :P

Kul att detta blev en riktig familjefejd.. :p

Bara lillebror som saknas nu ju..

Men jag ber om ursäkt att jag uppdaterat dig dåligt. fick faktiskt lite smådåligt samvete det måste jag erkänna.

Ha det bäst lillsyster.

'Kram storebror.

2009-03-24 @ 22:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0