Tillbaka i Piteå. Tillbaka i vardagen.

Sista helgen innan avfärd norrut spenderades hos Längviksan i Kungsbacka. På fredagen var jag, Sanna och fyra kompisar till henne på bio inne i Göteborg. Vi såg Changeling. Har ni inte redan sett den, gör det!
På lördagen var vi inne i Göteborg och träffade Strid och hans Amanda. JÄTTESKOJ att se honom igen. Det var alldeles för längesen, men om det vill sig väl kommer de upp och hälsar på i mars. Då är det SMASK på Norrmalmia och det får de inte missa. =)

I söndags landade jag och Sanna på Kallax. VI fick skjuts hem och jag fick till och med bärhjälp upp för trappan till lägenheten. Vilken service!

Det var helt underbart att komma hem till bästaste sambon. Han var alldeles kramig och lika glad som jag att jag var hemma. Jag går runt på rosa moln mest hela tiden och tjatar hål i skallen på mina vänner, så jag sparar plats åt annat i det här inlägget.

Fast jag måste berätta en sak. Jag har ont i näsan. Jätteont! Igår busade jag och David, som vanligt. Vi kittlades och jag tappade kontrollen över kroppen och dunkade min näsa rakt i Davids huvud. Det gjorde bajsont och har fortfarande inte gått över. Vi skrattade som två galna, samtidigt som jag hade sjukt ont och han dåligt samvete. Efter näsincidenten såg vi på film och tog det lugnt istället.

Idag knackade två Jehovas vittnen på dörren. De frågade om jag tror på Gud, det gör jag inte. Hon visade första raderna i deras bibel som säger att Jehova (Gud) byggt himlen och jorden med sina egna händer, och hon frågade mig om jag inte trodde på det heller. Nej. Jag ville gärna fråga henne om hon hört talas om Big Bang, det gjorde jag inte.
För en gångs skull tog jag mig i alla fall tid att lyssna på vad hon hade att säga. Hon hade med en tidning, Vakna, som var skriven av och till Jehovas vittnen. Jag tog tacksamt emot den, av ren nyfikenhet. Jag har bara hunnit läsa litegrand än så länge men jag tycker lite synd om de troende.
Visst, det är jättefint att ha "något större" att tro på och leva efter. Men det jag tycker är sorgligt är att det verkar som att de lätt blundar för vetenskap och fakta. I tidningen stod något i stil med att de litar på att Jehova ska fixa jordens vattenbrist och all herrans problem. Jävla konstigt att tro så enligt mig. Varför frånta sig själv allt ansvar och lita på att någon Gud ska komma och lösa världens problem?
"Tänk vad bra, Han ska skapa fred på jorden och ta bort all svält." sa tanten i dörren.
ÄR HON PANTAD PÅ RIKTIGT?

Jag vet inte. Det där med tro och religion är inte min grej.
Som en klok skåning sa: "Allt är inte för alla.".
Indeed. Och där sätter jag punkt för den här gången.

-Minna

Kommentarer
Postat av: MammaKarin

Jaha, så har "dom" kommit för att hälsa på! Kommer du ihåg vad morfar gjorde när han fick besök?? Inte värt att skriva ner det här.....men det var effektivt :) Själv anser jag att alla får tycka som dom vill, bara dom inte ska pracka på andra sin åsikt för då :(

Du har ett brev här, jag ringer o kollar om du ska ha upp det.

Kramen på dej!

2009-01-14 @ 15:09:26
Postat av: Säni

Skönt att se att du fortfarande kommer ihåg hur man gör! ;)



PUSS

2009-01-14 @ 15:13:39
URL: http://jailbreak.blogg.se/
Postat av: Storbror

HAHAHA..

De är bara jobbiga och, förlåt mig alla tår jag trampar på nu, rent ut sagt dumma i huvudet och helt jävla efterblivna. Jag vet det är hårt och elakt att säga så, jag menar det är ju inte deras fel att de är svaga lättpåverkade idioter som går på/med i jehovas grejjerna..

Ja syster du får redigera det här om du tycker jag är lite för hård.. Men i slutändan så beskylls nästan alla religioner att vara grunden till allt krig och elände i världen.. Hur ska då en lite religion som jehovas vittnen kunna stoppa allt krig och svält och liknande?

Och är det verkligen så bra om allt krig skulle ta slut nu i dessa kristider??

Jag menar då har vi ju helt plötsligt ingen användning för vårat försvar och alla industrier i sverige som tillverkar materiel till försvaret. Vilket i sintur innebär att väldigt många fler blir arbetslösa.

Så jag bara undrar är det verkligen rätt tid för fred?





Kramar en svamlande storebror.

2009-01-14 @ 15:19:58
Postat av: Jonas

När du vet vad morfar gjorde ring mig och berätta jag måste höra vad legenden gjorde.. :D

2009-01-14 @ 15:21:05
Postat av: Emme

Prästgårds, prästhus, prästost... Det är inte så lätt att hålla koll på alla präster ska jag säga dig :)

2009-01-15 @ 21:22:19
URL: http://emno.blogg.se/
Postat av: Säni

Haha, hälsa David att han kan gå till Coop och se om svaret var photoshopat eller verklighet! ;)

2009-01-16 @ 19:20:15
URL: http://jailbreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0