Nyss hemkommen från bion

Jag är hundvakt i helgen så tidigare idag gick jag och Chili på prommis och landade på Bäckis. Vi hälsade på alex och jag och Lisa bjöds på spaghetti och köttfärssås (Chili fick snällt vänta på mat tills vi kom hem). På en kort stund bestämde Bäckisligan sig för att bio stod på schemat. Klockan 19 gick jag hem, utfodrade hunden, pratade i telefon och mötte pinglorna utanför bion 19.50.

Vi såg Benjamin Buttons otroliga liv. Filmen var absolut sevärd och jag hade tårar i ögonen vid några tillfällen. Bästa scenen (?) var dock när Brad var halvnaken och vi fick njuta av hans finfina kropp. Yummie!

Det var lite deprimerande att komma hem nu och mötas av att David sitter i soffan och tittar på en tutorial för att lära sig något nytt program. Människan som pratar i filmen är i stil med gubben vi fick lyssna på massor i Västerås. Vad sjutton hette det där programmet där vi fick lära oss om flygplanets alla beståndsdelar och funktioner?! Någon som minns?

I alla fall, jag har haft en hyfsat lugn och hyfsat skön helg. I fredags hade Jocke, Erik och Andreas inflyttningsfest i sitt hus i Djupviken. Det var en helt okej tillsställning men jag och Sanna drog vidare till Kalles. I vanlig ordning pratade, skrattade och dansade vi. Det blev även något fyllemissförstånd som snart löste sig. Kvällen bjöd på massa kramar och snack och annat. Förfest hade Bäckisligan hemma hos mig. Vi drack Caipirinha och skrattade.

Jepp. That´s about it. Igår gjorde vi ingenting och idag bakade jag en kladdkaka.

-Minna

Kommentarer
Postat av: Smeel

Hej =) Jag menade mer att Afrika får lite med mediautrymme igen, när Gaza inte har nyhetsvärde längre, inte att det är "bra" i Afrika nu. Jag var lite bitter när jag skrev det där inlägget... men om FN och Israel så vet jag it riktigt. Israel har brytit mot typ 70 FN-resolutioner, det är då man undrar hur tungt FN väger nu för tiden.

2009-01-19 @ 14:32:49
URL: http://lostpatrol.webblogg.se/
Postat av: Säni

Du är bäst vännen! <3

2009-01-19 @ 16:36:41
URL: http://jailbreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0