Fartfylld resa Helsingborg-Vara(?)

Att åka tåg är sjukt enkelt. Det är bara att sätta sig i sin stol och vänta tills tåget lugnt rullar in på perrongen där du ska kliva av. Eller?

Jag hoppade på tåget i Helsingborg. Ett gäng timmar hann flyta förbi innan vi var framme i Göteborg och mitt första byte. Degig i skallen köpte jag mig en Ramlösa och en Kitkat. Pratandes i telefon satte jag mig i min stol på nya tåget och alldeles för snart var tåget framme i Herrljunga där mitt sista byte skulle äga rum. Jag har varit på stationen i Herrljunga HUNDRA gånger och reflekterade inte så mycket över vart jag skulle. Jag tittade på tavlan, japp, ett enda tåg som går den tiden mitt tåg ska gå, och det går från perrongen det brukar gå. Brukar.

Ungefär samtidigt som trevlige konduktörn insåg att min biljett inte stämde kom vi till Ljung. Jag fick fint hoppa av där då alternativet var att åka till BORÅS och vända. Det var äckligt kallt ute och mina Converse gjorde snart mina tår till isbitar. Skrattandes ringde jag till mamma och berättade att jag var i Ljung. Hon skrattade och sa: "Men i Jung finns ingen tågstation."

Jag var inte ens i det Ljung jag trodde. Det Ljung jag vet stavas tydligen utan L och jag befann mig i hålan  som stavar med L. Snurrigt värre.

Jag hittade en Ica-butik som var stängd. Jag hittade en lista där det stog att det skulle gå ett tåg tillbaka till Herrljunga om en timme. Jag hittade en liten kall, ensam väntsal där jag bänkade mig. Mina tår var så jäkla kalla så jag tog av mig skorna och försökte värma med mina isfingrar. Det gick inte, så jag satte vantarna på fötterna och viftade med dom i en kvart. Sen var de, typ, varma.

Mamma plockade i alla fall fram kartboken och hämtade mig i Ljung, med L, och stor del av vägen hem skrattade vi.

Så jäkla konstig och ganska rolig grej att vara med om!


Jag alldeles ensam i den kalla byggnaden. Ni ser att jag har nära till skratt, sjukt komisk situation.


Mina vantbeklädda fötter

Haha, vilken kväll. Men hem kom jag, om än lite sent.

Helsingborg var för övrigt fantastiskt. Jätteskön vecka. Update kanske kommer senare, just nu har jag bara kvällens äventyr i huvudet. =)
I helgen åker jag till Göteborg och fina Säni, och på söndag åter till underbara Piteland.

-Minna

Kommentarer
Postat av: Emslemem

Att vara eller att icke vara i Vara. Var var du när du borde varit i Vara? I Jung. Förlåt, det skulle vara med L.

2009-01-07 @ 23:28:23
URL: http://emno.blogg.se/
Postat av: Anonym

Älskade Minna. vilken tur att du har en mamma. å att du är smittad med BS skrattsjuka. jag hade vart sur;)



kom hit nu. miss ya

2009-01-08 @ 00:08:43
Postat av: Anonym

Älskade Minna. vilken tur att du har en mamma. å att du är smittad med BS skrattsjuka. jag hade vart sur;)



kom hit nu. miss ya

2009-01-08 @ 00:08:56
Postat av: Säni

Hoppas det inte blir lika jobbigt att åka till Göteborg imorgon! ;) Saknar dig och jag är nervös. Vaknade 7 i morse och rabblade meningar man kan säga. Just nu är det tomt i huvudet. Jag hoppas att jag har vaknat till liv igen kl 14... Ringer sen! Puss

2009-01-08 @ 09:30:06
URL: http://jailbreak.blogg.se/
Postat av: N

Ja, Förenade arabemiraten har jag hört något om men jag hade inte riktigt förstått faktiskt haha :) .. för det är ju faktiskt för litet för att kunna vara ett land. Tack så mkt :) , hur har ditt lov varit då?

kram!

2009-01-08 @ 23:12:19
URL: http://nownaalberes.blogg.se/
Postat av: MammaKarin

Jag håller med om att Minna var ute på äventyr o att hon även gav mej ett :) Att ge sej ut i tassemarkera på helt okända, slingriga, hala vägar i mörker dessutom o försöka läsa kartan......... När hon väl "landat" i bilen ville vi båda berätta om våra upplevelser, gärna på en gång :) Jaa du stumpan, vad ska du hitta på nästa gång :)

Kram mamma

2009-01-09 @ 07:47:28
Postat av: Storbror

HAHAHA..

Så jävla kul historia..

Vem om inte min lillasyster skulle lyckas med en sån sak.. :p

2009-01-13 @ 08:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0