Trots vädret...

...som är allt annat än önskvärt känns dagen bra. Jag har sett en film på TV4 på förmiddagen, Ella Enchanted. Den var söt, en riktig feel good familjefilm. Anne Hathway är så söt oxå. (Ja Alex, jag kunde faktiskt vad hon hette, utan att behöva kolla upp). Haha.

Nä men seriöst. Det räcker med snö nu. Jag har bott i Piteå i snart fyra år och aldrig någonsin har jag varit så less på vintern. Alla där hemma pratar om hur underbart det är med 15 graden varmt och strålande sol. Alex sa igår att hon inte ens kan föreställa sig hur det känns med sån värme. Och så är det för mig också. Jag har svårt att se att jag kan hänga in vinterjackan och inte behöva ta fram den förrän i november, okej, oktober.

Få saker påverkar väl humöret så som vädret gör. Är det sol blir man glad. Är det för mycket sol så gnällen man på det. Regn blir man väl i princip alltid trött på, om man inte är bonde och behöver vatten till grödorna. Snö blir man glad av om den ligger kvar - lagom länge.

I dagens brev av David fick jag en radiostyrd bil. I brevet stod: "Du får leta i mina skor, och jag har ju många. Haha". Som tur är har han inte lika många som jag i garderoben så det gick rätt fort. En liten pluttebil. Jag ahde önskat mig en bil och jag fick en bil.
I gårdagens brev  fick jag ett spel. Sånt därr klosspel, alla klossar ligger i ett torn och så ska man plocka ut en och lägga överst. Den som plockar biten som får tornet att rasa förlorar. Lisa sa att det heter Jenka. Jag ska ta med mitt Jenakspel till Bäckis så ska vi ha skoj med det. Dricker vi öl och nubbe till påskmiddagen kan det bli svårt med spelet. Men kul!

Jag pratade med D på msn igår och tydligen händer massa grejer med hans och Johans företag. Nu vill jag att han ska komma hem så vi får diskutera, det är lite svårt att få klarhet i allt över msn när meddelandena ska skickas över halva jorden. Det går inte fort.

Nu lyssnar jag på bootylicious Beyonce och vägrar titta ut genom fönstren...

Kommentarer
Postat av: Anonym

15 grader!!?? 18 Minna, 18...

2009-04-10 @ 23:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0