Tåg eller bil, det är frågan

Jag har insett att det kan bli för dyrt att köra bil till Helsingborg. Tåget är faktiskt billigare.
Hmm... Hur gör jag? I och för sig är det inte ens säkert att Stefans bil hinner bli lagad, så jag behöver inte bestämma hur jag ska göra förrän jag vet det.

Det blir ju Helsingborg i vilket fall, bil eller ej, så det blir fint!

Och och och! det finns både plus och minus med både bil och tåg.

BIL:
+ Jag kommer fram snabbare på fredag¨
+ Kan åka lite senare på söndag
- Det är dyrare
- Jag lär vara helvetiskt trött när jag kommer fram
- Kan gå sönder

TÅG:
+ Billigare
+ Jag kan sova på tåget och vara piggare när jag kommer fram
- Jag kommer fram senare på fredag
- Måste åka tidigare på söndag
- Kan bli försenad

Men vafaan. Det blev ju lika många plus och minus!! Vem kom på att man skulle göra en lista och sen räkna vilket alternativ som fick flest plus?!
Skitmetod!

Kommentarer
Postat av: spaceylisie

Lägg till sedan: - Du ska ha parkering åt bilen, kommer det att kosta, vara i närheten, måste du parkera om hela tiden osv?

- Köra i en okänd (?) stad kan vara krångligt. (Tänk Malmö och stadsskörning, fy faan...)



Ta du tåget. :)

2008-07-15 @ 12:49:11
URL: http://spaceylisie.blogg.se/
Postat av: spaceylisie

Magnus jobbar i Piteå och jag jobbar i Dalarna... Trist, men bara en månad kvar. Med babyn är det också bra: Hon sparkar och virvlar runt så mkt att jag funderar på om det är en elitidrottare, något hon DEFINITIVT inte ärvt från mamma och pappa! ;D Känns litet konstigt att inte plugga till hösten, men vem vet, kanske fortsätter jag sedan, när jag har fått de ungar jag vill ha och är litet säkrare på exakt vad jag vill göra/bli. Slit inte ihjäl dig till hösten, bara. Det är inte värt det. :)

2008-07-15 @ 13:22:12
URL: http://spaceylisie.blogg.se/
Postat av: spaceylisie

Vi har fått tag på en stor, nyrenoverad tvåa vilket får funka så länge! Är bägge jättenöjda med den, så... Och Magnus kommer ner, ja, såklart! :) Är i vecka 21 nu och har precis börjat få en liten, liten kula på magen. Går i gamla jeansen men det stramar litet FÖR mkt nu för att vara bekvämt! Lovisa kan jag tänka mig, eller isländska Eydis. Vi får se vad det blir. :) Men journalistik som sådan, njae. Jag vill nog inte jobba med dyligt.

2008-07-15 @ 13:32:15
URL: http://spaceylisie.blogg.se/
Postat av: Säni

Hej vännen! Jag har varit utan Internet i en vecka nu, därför har jag inte kunnat läsa dina inlägg. Jag är bara såå avundsjuk på dig och David! Hoppas ni får det bra i helgen! :) Hälsa honom från mig!

Och du, vi ses om typ en månad! (Ska kolla upp Skara-hoppet med..)

Pussar!

2008-07-15 @ 23:53:28
URL: http://jailbreak.blogg.se/sanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0