Update from Piteå

Har fått smisk för att jag uppdaterar dåligt så nu får det väl bli skärpning på mig.

Tentorna klarades av i torsdags och fredags. Jag hade sjuk tentaångest men det gick nog vägen ändå. Jag är mycket förvånad om jag inte klarat dem.
Sen vi kom tillbaka till Piteå igen den sjätte januari har allt tamejfan gått i ett. Radioprogram skulle färdigställas, grejer skulle lämnas in och tentor skulle pluggas på. Telefonen gick varm när jag väl var ledig och sömnen blev det lite sådär med. Så i fredags när alla skulle efter-tentorna-festa kunde det ju inte annat än gå fel. Jag och Alex satt i min lägenhet, pimplade vin och hade galet mycket tjejsnack. När vi gick för att festa med folket på Ankars hade vi visst varit sent ute för vi mötte dem när de var på väg till Kåren. Vi dansade och minglade och pratade med folk. Tydligen var det ett liveband på Kåren som spelade ABBA-låtar hela tiden. Jag kommer ihåg musiken men har inte ett minne av att det var ett band som skapade tonerna... Minnesluckorna är ett faktum. Ett annat faktum är att jag och Alex drack för mycket vin. Punkt. Vi gick hem och sov. Punkt igen.

Resten av helgen bestod av svullande av godis, marängsviss och film. Jag, Alex och Sara betade av filmer på lördagskvällen och det var just så mysigt som man kan tänka sig.

Igår startade en ny kurs, Språket som journalistiskt redskap. Jag tror den här kursen kommer bli riktigt rolig. En del utmaningar, absolut. Vi har kanonlärare så jag ser bara fram emot detta. Imorgon börjar nästa kurs, vi ska läsa TV-produktion. Den kursen blir nog också rolig men än så länge har jag ingen riktig uppfattning om den.
Så idag.. Idag tvättar jag och i eftermiddag ska jag skriva ett personporträtt. Och så ska jag sparka Alex i röven så hon fixar praktikplats så hon är i Göteborg vecka 16 och 17 så vi kan införliva våra planer.

Just det, jag har ju en sak till att berätta. Jag kommer hem igen! Den 7-13/2 finns jag återigen i Varatrakten. Mycket ska hinnas med under dessa dagar så ett magsår kankse följer med mig hem på flyget tillbaka till Kallax, Piteå och vintern. Lite roligt att jag åker hem just de här dagarna för då flyttar Jonas och Linda hem så jag får se deras nya lya i Vänersborg direkt. Kuligt!!

Vi ses då älskade Vara-vänner (och familjen såklart)!!! Saknar er!

Kommentarer
Postat av: Sänni

Yes!! Och imorn går vi mellan 9 och 17.. Kuul kuul! ;)

2008-01-22 @ 22:39:55
URL: http://jailbreak.blogg.se/sanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0