Lite ledsen

Min planer för dagen var att fixa lite i lägenheten. Jag skulle ta ner den stora tavlan över sängen och hänga upp flera små istället. So far so good.

I ramarna behövs fotografier. Fotografier har jag i datorn. Jag har en skrivare som i vanliga fall är duktig på att skriva ut foton. Observera - i vanliga fall.

I förrgår testade jag skrivaren och skrev ut en fin bild på David. Den blev rätt okej men det syns lite småränder om man tittar noga. Jag tänkte att jag kan leva med det och skulle skriva ut flera idag. Svartvitt ville jag ha i några ramar så jag fixade i photoshop och tryckte på Print. Första halvan av kortet blev svartvitt och andra halvan röd/svart. Coolt, kan tyckas.. Det var det inte. Nästa försök blev hela fotot röd/svart och tredje blev bara rött.

Nu började jag bli irriterad för jag hade färg i alla patroner.

Testade rengöra och kontrollera och justera skrivarhuvudet enligt konstens alla regler - utan resultat. Ringde OnOff och var rädd att jag skulle behöva lämna in hela skiten. Jag fick till svar att de inte kunde hjälpa mig utan jag fick ringa till Epsons kundtjänst. Sagt och gjort. En sjukt trevlig tjej hjälpte mig med massa konstiga grejer, men ingenting hjälpte.
Hon frågade vad jag hade för patroner och skamset svarade jag att de var från InkClub (har misstänkt att det är dem det är fel på).
Mina farhågor stämde och hon sa att det förmodligen beror på patronerna och att de torkat och täppt till skrivarhuvudet. Jag vart sjukt irriterad på InkClub för jag beställde Epson original men fick deras fejkskit hemskickat iallafall.
Hur som helst, vi la in en beställning så om två till tre arbetsdagar har jag originalpatroner i brevlådan. Hoppas för allt i världen att det fungerar då för just nu ser det konstigt ut med sex ramar på väggen och bara foton i tre av dem.

Dumma dumma InkClub. Beställ original!!!

OJ, vad tråkigt inlägg det här blev. Men det var ju helt frustrerande!

Jag gick till sophuset förut och skådade Mandys bil på parkeringen så jag gick upp och snackade lite med henne. Skojigt att se henne igen!
Och ikväll kommer Fia.
Och med en himlarns massa tur (kanske) David kommer hit snart! Hoppas hoppas! Jag längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0