Julfest

I fredags var det julfest på Kåren. Många hade höga förväntningar på kvällen och åtminstone jag fick mina uppfyllda.

Dagarna/veckan innan hade några utvalda mottagit ett inbjudningskort med texten:
"Nu vi på Bäckis ska fira jul
du är bjuden fastän du är ful.
Det bjuds på mys, glögg och tilltugg.
Kanske till och med ett vintergnugg.
Tag med en klapp för 50 spänn,
skall passa både Barbie & Ken.
Fre 14/12 kl 18.00 är du med din sprit
väldigt välkommen hit.
Låt oss ta hand om varandra,
kramar från Lisa & Alexandra."

Klockan 18.00 infann vi oss plikttroget hos Lisa, finklädda med en julklapp i famnen. Vi bjöds på glögg blandat med skumpa. Långbordet var dukat och mysfaktorn satt där den skulle.
Galet trevlig kväll och trots tokig julklappslek fick alla varsin present. Innehållet i vissa paket var något oväntade. För er nyfikna kommer listan här:
*Blockljus och fat (Eric)
*Kokbok (Andreas)
*Nyckelring som fiser (Jocke)
*Toapapper med tryckta femhundringar (Alex)
* "Survivalkit" = brödlimpa, snus och en 3,5:a (Lisa)
*Bowlingklot (Ellen)
*Låtsasbröst, väldigt klämvänligt (jag mottog denna fina present)
*Termometer (Victor)
*Mattpiska (Johan)
*Råttfälla och vinkorkar (My)
*Presentkort på MAX (Fia)

Jag tror knappt det behöver tilläggas att vi skrattade så vi tjöt när alla paket öppnades.

Efter den klockrena förfesten (som jag för övrigt hoppas att vi gör till tradition) bar det av mot Kåren. Livespelning, dans och technomusik bjöds vi på. Allt förutom musikvalet av kvällens DJ den sista timmen var klockers. Vi dansade och hade skojigt, jag och Alex var lite originella och spelade lufttrummor, gitarren var alldeles för vanlig och överskattad.. Eller?

Kvällen var den bästa på länge och tack vare detta försov sig Eric och Jocke morgonen efter så de missade flyget hem och jag ...jag var mest bara trött hela lördagen, trött som aldrig förr. Nästan


Kommentarer
Postat av: Fia

Ja, detta ska bli tradition. Nästa år får väl du och jag stå för kalaset :D

2007-12-17 @ 23:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0