Fantastiska vinter

Rysskylan har nått även till oss i nordvästra Skåne. Det är runt åtta minus och strålande sol - helt fantastiskt om du frågar mig. Jag och Karda plockade upp Louise och mötte Helene och Stina i Bruces skog för en promenad i solen. Det var otroligt härligt och hundarna var lyckliga över att få slippa staden och springa fritt och riktigt sträcka ut en stund.

Karda fintar Stina och är mycket snabbare än Stina, men de springer fint tillsammans =)


Karda hade så mycket spring i benen och jag hade dummies med i ryggsäcken så det var som gjort för sökträning. Jag satte henne och gick en bit ut och kastade ut fem dummies i en halvcirkel. Hon satt fint ända tills jag kom tillbaka då hon knallade. Jag sa till på skarpen och hämtade tillbaka henne. När hon satt fint bredvid mig gick jag ner på huk, gjorde handrörelsen och sa "Sök!". Ut som ett skott och in som ett skott. Duktig tjej. Dummie två gick lika fint. Vid dummie tre hade hon blivit lite ofokuserad och nosade på en pinne som låg 50 cm från närmsta dummie. Jag gick ut och kastade dummien och sa åt henne att ta den. Då tog hon den och följde glatt med mig in. Där fick det vara bra så hon fick platssitta medan jag hämtade de andra två. Duktiga tjej!

Det som var mindre bra var när vi var på väg tillbaka till bilarna. Hon gick lite framför och jag såg inte att det var ett par med en hund bakom en liten sväng och träd. Det såg Karda och hon lyssnade inte alls på mig när jag försökte få stopp på henne/kalla in henne. Hon stack till hunden och hälsade. Mycket dumt. Mamma, här behöver jag träningstips. Jag har jättesvårt att kalla in henne när det är något som är mer intressant än jag i hennes huvud.

Annars en kanoneftermiddag och fisen är supertrött efter att ha sprungit fritt i en timma. Glad matte.

Kommentarer
Postat av: Karin

Bra jobbat av er :) Jag lotsar dej vidare, det kommer att bli kanonbra det här :) Kram på er

2012-02-04 @ 10:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0