Dålig bloggare

Jag har för mig att jag skrev i januari (för typ fyra inlägg sen) att jag skulle blogga bättre i år så jag får större chans att minnas allt som händer. Tjena. Det föll direkt. Jag är ingen bra bloggare.

Men det känns inte som att jag har så himla mycket att berätta. Jag jobbar halvtid på Marknadsföreningen, som sagt. Jag trivs kanon där och jag gillar Helene, chefen, mer och mer för varje dag. Hon är bara två år äldre än mig och vi klickar sjukt bra. Jag har kommit in i jobbet bra och jag får ta mer ansvar, superkul. I morse var det Frukostklubb på Lindab Arena, Rögles hemmaarena i Ängelholm. Det kom lagom mycket folk och talaren var kanon. Han pratade om hur ljud påverkar människan.

Jag frilansar ju även för Printa vilket fungerar bra. Jag har sån tur att jag får sitta på Marknadsföreningen och jobba  med Printa när jag jobbat färdigt med MiH (Marknadsföreningen i Helsingborgsregionen). Det är toppen att sitta på samma kontor hela dagarna även om jag kombinerar flera jobb.

Annars gör jag inte så mycket. Jag tränar en del och har just nu världens träningsvärk efter tisdagens Power, skivstång, pump, kalla det vad du vill. I april fyller jag 25 vilket jag hoppas firas med påmpa och ståt. Och några dagar efter kalasdagen åker jag och familjen Thörnqvist/Nordén till Sicilien. Jag LÄNGTAR!



För några helgen sen var jag hemma i Vara. Tomoko, från Japan, var på besök igen. Då var vi lyckligt ovetande om den stundande tsunamin som nådde Japans kust bara någon dag efter att hon kom hem igen. Hon och hennes familj mår bra, de bor tack och lov inte i det drabbade området. Men oj som hon sörjer för sina landsmän. Hemskt.

Det var i alla fall härligt att vara hemma. Hela familjen och brödernas nya flickvänner var samlade. Jag träffadde båda tjejerna för första gången. Det var massa najs! Maria och Mirenette heter de. Minna, Maria, Mirenette. Tjusig första bokstav.

För övrigt längtar jag tills snart. Libra ska snart bli dräktig igen, och förmodligen ska jag ta en liten valpis ur kullen. En liten Karda. Jag hoppas att allt reder sig i mitt liv så att jag har möjlighet att ha en hund. Men det ser lovande ut...


Bidde (Jonas hund), Primo, Jenna, Libra och Cima.

För tillfället är jag världssämst på att använda min underbara kamera. Det är sjukt tråkigt att inte fotografera, jag saknar det som fan. Men jag lyckas inte hitta motivationen. Tummarna är hållna för att kreativiteten kommer tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Karin

Äntligen :) Bra med en Karda som reder ut hehehe vitsigt! Kram på dej gumman

2011-03-16 @ 20:43:26
Postat av: Baloo

Du fyller 25 år och hoppas(?) att det kommer firas med pompa och ståt. Innebär detta att DU inte tänker ha någon fest? Bara så jag vet ;)



Och varför skriver du det nu förresten? Har du inte tänkt blogga innan dess eller?



Pussis

2011-03-16 @ 22:55:22
URL: http://axxelandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0