Produktiv söndag

Kan börja med att sammanfatta helgen. I fredags kom Henke, Jonas och Johan hit och vi bjöd på finmiddag. Jag gjorde vitvinskokta musslor som fick gotta sig i en mumsig vin- och gräddsoppa. Och David gjorde sin paradrätt - saltimbocca och risotto. Det var en lugn kväll och det skrattades och pratades och åt en massa godis.

Igår tog vi en sväng till Skopunkten på dagen där jag köpte två par sjukt snygga skor. Ett par bruns boots bland annat. Sen köpte vi semlor och åkte till Ramlösa och chittchattade med svärpäronen. På kvällen träffade vi Johan och Henke på Bishan. Dit kom även gamla Soilworkmedlemmen (numera Henkes bandmedlem) Ola och hans tjej Dani dit. Hon har bott i Sverige i fyra månader och pratar flytande svenska. Imponerande. Hon är från Österreich. Sen kom även en tjej som kände Ola och Dani, hennes australiensiska man och hand lika australiensiska kompis. Sjukt kul kväll där vi skrattade så magen knep, drack öl och pratade engelska.

Idag var David trött så jag gick upp och fixade brakfrukost. Bananapancakes med valnötter och hemgjord chokladsås och lite bacon. Mums.

Efter frukosten var David fortfarande trött så jag bakade choclate chip cookies. Sen åkte vi till Skopunkten och bytte den ena skon för den var felgjord. Vi slirade vidare till Väla för David ville ha nån kokmojäng till hans framtida ölbryggningsgrejer. Sen slirade vi till den mysigaste gatan och kikade försiktigt på det finaste huset. David ringer till banken imorgon och den åttonde är det visning. Håll tummarna hörrni! Huset är perfekt (tror vi). Det är en söt lekstuga i den stora trädgården. Tänk vad bra man kan göra det till hundhus och ha en hundgård i anslutning där Karda kan springa in och ut som hon vill på dagarna. Åååååh!


Baksidan med en gigantisk rhododendron. Tänk vilka springryck Karda kan få och slira in under den. Toppen.


Lekstuga...njää. Hundhus!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Karda? vad/ vem har jag missat? Kommer det en liten Flat in i livet ;)?

Äntligen har jag blivit faster- kanske vi hinner ta en kaffe när jag kommer ner för att titta på underverket? KRAAM

2011-01-31 @ 08:27:12
Postat av: Karin

Ojojoj, jag tror ni redan bor där för jag kunde se Karda :) Håller tummarna så mycket jag bara kan. Kram på er

2011-01-31 @ 17:09:59
Postat av: Minna

Angelica, Karda är inte ens "påbörjad" än. Men namnet är klart. Mamma ska ha en kull i höst och FÖRHOPPNINGSVIS stämmer mitt liv så en liten Kardatjej kan flytta hit. Jag längtar så jag nästan spricker.



Vi måste ses och ta en kaffe när du kommer. Om du kan slita dig från bebisdoften =)

2011-01-31 @ 19:56:09
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det ser alldeles perfekt ut! Jag säger som Angelica - Karda? Vackert namn! Håller tummarna för att allt går er väg. STOR KRAM

2011-02-03 @ 10:43:17
URL: http://sannalangvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0