Lugn Svenssonhelg

Jag var trött hela förra veckan så helgen fick gå i lugnets tecken. Alex var ute och svirade igår och även om jag blev sugen efter att jag sagt nej så kändes det bra att stanna hemma.

I fredags hade jag och David bokat varandra för hemmamys. Han var i Stockholm onsdag till fredag så när han kom hem hade jag kirrat trerätters.


Och fortfarande fattar jag inte varför de stående bilderna blir liggande i den här skitsega skitbloggen. Men till förrätt åt vi i alla fall räkcocktail. Den första jag någonsin gjort.


Stek av älgkalv med pressad potatis, rödvinssås och sparris till huvudrätt. Galet gott!


Och på sniskan ser vi nötcremeskesella med valnötter och honung.

Annars är pappa ute i världen och reser just nu. De lotsade ett gäng Gripen ner till Thailand så jag lämnade bud till honom om att köpa Converse åt mig. I fredags fick jag sms av honom där han skrev att han bara hittade fake i Thailand, så han skulle kolla dagen efter i Indien istället. Jag och mamma skrattade gott åt det. Lite som man själv tänker "finns det inte på ica så finns det på coop". Han har ett kul jobb min käre far.

Ptja. Nä, vad vill ni mer veta? Vi letar hus. Vi hittade ett fantastiskt mysigt och speciellt hus som vi bjöd på. Säljarna kunde dock inte godta vårt bud och nu ska de förmodligen bo kvar. Synd. Men det kommer nog fler hus för oss.

Kommentarer
Postat av: Karin

Gott, lustigt o hoppas :) Kram gumman

2011-02-28 @ 18:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0