Pengasugande satar

Det är vad jag tänker om veterinären jag träffade för två veckor sedan. Inte nog med att de gjorde ett onödigt ultraljud och tripplade kostnaden för besöket så ville han skrämma livet ur mig om att jag MÅSTE BOKA TID FÖR ATT PLOCKA UT HUNDENS HÖRNTÄNDER. Helst samma dag. (Hade jag plockat ut hennes tänder skulle hon sövas och jag skulle få betala 3000 kr.)

Tack och lov så har jag mamma att rådfråga i allt. Hon tyckte att jag skulle ha is i magen och ge Karda ett märgben. Och se, efter två veckor så är alla fyra tänderna ute. Jag lider med alla de som inte har någon med 25 års erfarenhet att rådfråga.

Jag går inte tillbaka till Din Veterinär på Berga i Helsingborg. Nopes.

Nästa gång går jag istället till Erik Mörne i Asmundtorp. Har blivit tipsad om honom av en som köpt valp av mamma. För Håll Fastare, de kan man lita på.

______________________________

Det blåser för övrigt så mycket här att hundgården har flyttats lika mycket som under stormen Berit. Vi kanske borde flytta den dit så vi slipper hålla på att putta tillbaka den hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Karin

Vetr. kan vara mycket fräcka o det är är inte lätt att veta vad som är rätt o fel när man tror att dom ska veta vad dom pratar om. Stort tack till Peter som hjälpte dej med en ny duktig vetr., för dom finns dom också.

2011-12-10 @ 11:04:09
Postat av: lisa

Ring ock skäll på dem! Inte så proffsigt att skrämma upp oss doglovers så det viset! Härligt att hon är pigg å kry. Kramar till dig

2011-12-12 @ 13:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0