Fina fina liv

När jag sitter här på internätet och läser bloggar inser jag hur mycket jag faktiskt älskar bloggar. Det kan låta helt sjukt att älska att läsa om andras liv, men jag tycker det är inspirerande och otroligt fascinerande hur andra människor lever. Ta Blondinbella till exempel. Det finns oändligt många åsikter om henne, men herre min je vilken tjej! Det engagemang och den enorma viljan hon har för att genomföra idéer - DET är en bra boost för alla att läsa om. Vem är hon liksom? En helt vanlig tjej som lyckats, då kan ju alla - om viljan bara finns där.

Ibland kommer jag på mig själv med att avundas tjejerna som driver bloggar, har egna klädmärken, driver företag, åker på lyxiga resor flera gånger om året och alltid lyckas vara så jäkla snygga. Men så rannsakar jag mig själv. Hur ser egentligen mitt liv ut? Jag har flyttat till en stad där jag trivs som fisken i vattnet. Till och med så bra att jag helt glömt bort att prioritera in saker nu under min lediga sommar som jag tänkt. Jag hade planer på att åka till Stockholm för att träffa Sanna och Uppsala för att träffa Catalina. Jag och David hade tänkt göra en massa utflykter runt om i Skåne. Har jag gjort det? Nej. Kommer jag hinna göra det innan jobbet drar igång? Förmodligen inte. Det är synd som skam, men den här sommaren är viktig. Det är min första sommar i Helsingborg och målet var att lära känna både staden och människorna bättre. Mission completed. Jag hittar nästan bättre än David nu när vi är ute och åker bil.

Min sommar är perfekt. Först hade jag mina tre veckor i Piteå och dagen innan midsommar kom Alex (och Jennifer och Emma) ner för att fira helgen med oss. Alex hade precis kommit hem från Australien och kom nästan raka vägen hit. Då var hon här i en knapp vecka. På lördag kommer hon igen. Och jisses vilken fantastisk vän hon är. Helt otrolig! Och så ska hon flytta ner till Helsingborg också. Top notch!




Jag åkte hem till Vara och fick vara med när Libra krystade ut valp nummer sex och sju. Och om en vecka åker jag hem igen för att mysa med de små. Då har de redan hunnit bli fem veckor. Det är helt sjukt hur fort tiden går. Under min tid i Vara kommer Jonas hem från Övik. Han flyttar hemåt igen för att jobba med/i/på (?) Nordic Battle Group i minst ett år. När jag åker tillbaka till Helsingborg följer fina lillebror med för att gå på Helsingborgsfestivalen med oss.


Underbara, fantastiska, lugna, sköna barndomshem.

Gänget har träffats mycket. Vi har ätit på uteserveringar, i parker och sett på solnedgång. Vi har tagit dopp i havet både vissa dagar och vissa kvällar. Jag gillar't. Att packa lite mat och vin och filtar och gå till en park och sitta där länge länge är så fint. Jag visste inte ens att det finns så mycket parker i stan som det faktiskt gör.





Otroligt varm dag med discgolf. Vi gick några hål sen åkte vi och slängde oss i havet.

Jag och David har lessnat på att bo i en fin, men ändock tillfällig tvåa, och letar nu bostadsrätt. Vuxenpoäng så det skriker om det. Vi var på vår första visning för typ tio dagar sen och nu har vi just varit på vår nionde (?). På tisdag ska vi till banken för att få lånelöfte och sen är det bara att börja buda på de som är mest intressanta. Det känns så himla bra.

Den åttonde augusti åker jag på tio dagars utbildning i Härnösand inför höstens jobb som skolfotograf. Jag ser jättemycket fram emot det.

Med den här inblicken i mitt liv kanske ni också inser att jag inte har mycket att avundas de stora bloggerskorna? Jag har det ju helt fantastiskt jag också, dock med en något mer begränsad budget. All kärlek, vänskap och goda känslor i magen gör mitt liv så jävla värt att leva!

Kommentarer
Postat av: Mamma Karin

ÅÅååå nu fick jag en lite tår i ögat igen :) ända tills jag såg lille David på sin stora stol hehehe

2010-07-15 @ 17:49:44
Postat av: Alex

Jag finner inga ord. Vilket underbart och inspirerande inlägg. Jag sitter helt seriöst med tårar i ögonen(haha man blir känslosam när man är trött) och, med risk för att att låta klyschig, jag är så glad att jag har dig i mitt liv, Minna. Du är min vän för evigt och fan vad härligt att jag får ta del av ditt underbara liv, både i Hbg och utanför. Fina vän!

2010-07-15 @ 17:58:02
URL: http://axxelandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0