Kulturdag och stresshuvud

Min sköna böna i Aussie vill att jag ska uppdatera mera, så nu gör jag väl det. Problemet är att mitt huvud mest är stressat och har panik över C-arbetet så jag har svårt att tänka att nåt är värt att berätta. Men kanske. Jag gör ett försök.

Huuuur som helst. Idag har jag och familjen Thörnqvisr/Nordén varit på Konstrunda i nordvästra Skåne. Det var himla trevligt. Vi började i Helsingborg, vidare till Båstad och massa småorter och Vejbystrand och Viken. Duktiga konstnärer som ställde ut skulpturer, målningar, foton (min favorit - såklart) och säkert nåt mer. Nu sitter jag och David hemma i soffan och är trötta efter denna kulturella dag.
Annars har påskhelgen varit lugn. Utekväll i fredags och lördags med Johan, Jonas och Oscar. Igår var jag och David i en studio hela dagen. Jag hjälpte honom rigga, ljussätta, rigga ner och rigga upp inför jobb som han ska göra i veckan.

Alltså helt seriöst. Det här med C-arbete. Är det vettigt att göra en 100-sidig bok med text och foto, plus en avslutande rapport på en person på tio (inte ens det) veckor? Jag börjar inse att lärarna förmodligen skulle godkänt ett sådant arbete för två personer, och nu ska jag göra det själv. Vad fan har jag gett mig in i? Jag funderar starkt på att ringa mina braiga handledare i veckan och diskutera. Problemet är bara att Sanna gör samma grej, och hon verkar inte tycka att det är för mycket. Eller? Sanna?

Ptja. Mest ångest i huvudet, så jag tänker nästan ingenting på nutiden. Tankarna är minst fem år framåt och drömmer och hus, barn, bil, trädgård, hund. You know, the Svensson shit.
Men i helgen kommer mamma, pappa och Libra. Det blir great! Just det. Jag var hemma i Vara förra veckan. Det var också great. Jag blir så lugn när jag är där...

Här kommer en bildkavalkad. Allt eller inget, liksom.

Jag och David tog en promenad genom Gåsebäcken till Ramlösa och det här fotade jag:

Ovan: Villa Desideria i Ramlösa brunnspark - Davids föräldrahem.

Den här stora gamla skolan ser vi från vårt köksfönster. Vi bor på andra sidan gatan.

Kommentarer
Postat av: Emme

Det är för mycket! Hehe. Jag har knappt börjat på mitt C-arbete. Vette tusan hur det kommer att gå... Men, man lever bara en gång! ;) När kommer du till Piteå?

2010-04-06 @ 06:00:42
URL: http://emmeliewallroth.blogspot.com
Postat av: Sanna

Jo, jag tycker visst att det är galet jobbigt, och får mina psykiska melt downs, men Crille har köpt lugnande tuggtabletter! ;) Haha, skämt å sido - det bästa är att ha en lugnande röst bredvid sig som säger "ta det lugnt, du klarar det, jag hjälper dig om jag kan" (David ställer säkert upp!).

Det som hjälpte mig att lugna mig lite var att ringa massa folk och boka intervjuer (jag vet att du inte kommer göra några/så många, men du kanske kan boka in dagar där du skriver vad du ska göra/skriva om). Så ser du i alla fall hur en vecka ser ut framåt - det lugnar när du inser hur mycket du hinner att göra på en dag!



Men du får nog vänja dig vid stress-panik-skrik-attackerna. Jag får dem varje dag! Men det är nog lite det som C-arbetet är också..



Bara så att du vet, du kommer att klara det bara du vill!



PUSS

2010-04-06 @ 23:00:25
URL: http://sannalangvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0