Jag efterlyses

Mitt icke-bloggande de senaste veckorna verkar ha lett till förvirring huruvida jag lever eller inte.  Haha det är klart jag lever! Men jag har inte haft tid att blogga.... Men NU mina vänner kommer en uppdatering som heter duga.


Den 25 juli jobbade jag sista dagen på Jula så jag tog mitt pick och pack och åkte till Sanna i Göteborg. Vi hängde på en pub med några trevliga killar på fredagen, tog några öl innan vi gick hem och sov. På lördagen jobbade Sanna så jag åkte till stan för att träffa andra Sanna för solning i Slottskogen. Massor trevligt!
Lördag kväll festade jag och min Sanna alldeles ensamma. Det var massor härligt att sitta i hennes kokheta lägenhet osminkade och i så lite kläder som möjligt (för att inte svettas ihjäl) och förfesta. Vi gjorde oss i ordning precis innan vi skulle göra stan osäker. Vi gick på Tranquilo och Excet - ställena vi blev nekade sist jag var i stan....
Härlig härlig kväll.
Söndagen var jag och min Sanna i Slottskogen och stekte innan jag satte mig på tåget söderut mot Helsingborg och fina David.

                     Tack mina fina Sannor för en fin helg!


Så kom jag till Helsingborg till slut. Jag var där i knappt en vecka och vi gjorde massa saker hela tiden så jag vet inte vilken dag vi gjorde vad.. Men vi åt på restaurang med hans mamma, pappa, mormor, morfar, bror och flickvän en dag. Jag åt blåmusslor för första gången och det var bland det godaste jag ätit på länge. Mums vad fint det kittlade i kistan. Vi var på en jättemysig restaurang precis vid havet (Sillen och Makrillen) så vi åt och såg solen gå ner. Massor fint. Efteråt gick vi med Johan och Malin till en pub vid hamnen och tog en öl innan vi åkte hem och sov.

En annan dag spelade vi frisbeegolf med hans bror och två kompisar. Vi hade tränat lite i parken på dagen så att jag inte skulle suga stenhårt. Även fast jag inte kastade långt lyckades jag iallafall kasta ganska rakt. Kanon, tänkte jag, nu behöver jag inte göra bort mig fullständigt! Men det gjorde jag. Herregud vad jag sög. Gav upp efter sjätte (sjunde?) korgen då Sanna ringde och räddade mig.

Vi pubade litegranna... En kväll satt vi med några av hans kompisar vid havet och drack vin och såg solnedgången. Det var idylliskt och vackert och jag blev kär i Helsingborg. När solen gått ner och vinet var uppdrucket gick vi till Bishops Arms och drack massa god öl.

Vi hade några ärenden i stan en dag (kan förresten varit måndagen, första dagen jag var där...) så vi köpte solbrillor, frisbees, linsvätska mm innan vi gick till en strand där Johan och Malin solade och badade. Jisses vad skönt det var att bada! David hade med en boll som skulle kunna studsa på vatten... Den studsade inte jättebra men den gick bra att kasta till varandra. David upptäckte att jag var bollrädd och skulle prompt bota denna skräck och kastade hela tiden rakt mot ansiktet för att jag skulle träna. Vi kan säga att det gick sådär...

Ramlösa brunnspark (där hans föräldrar bor och han är uppväxt) är sjukt mysig och lugn och härlig så där har vi chillat en hel del. Vi har myst på altanen, läst böcker, pratat, skrattat, David har redigerat lite ibland och jag har varit glad! Alltigenom glad!

Vi har ätit middag hos hans mormor och morfar tillsammans med hans familj och Malin. Det var väldigt trevligt, men där var massa getingar och de hade bestämt sig för att vara nära mig som inte tycker om dem. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde för intryck där jag satt och viftade och flackade med blicken för att se vart de små krypen var...
(Men härom dagen skickade hans mormor en hälsning till mig så jag kanske verkade lite vettig iaf?).

En dag åkte vi över till Öresund och gick runt där, åt lunch på ett ställe med ett konstigt namn, köpte vin och sprit, drack öl på kajen och mös i en parksoffa vid någon kyrka. Semestrigt, varmt, fint!

På det stora hela var nog detta min Helsingborgsvistelse....

                                      

Fredagen den första augusti åkte jag och David till Vara för att spendera lite tid tillsammans med min familj och mina vänner. Tyvärr sög vädret varendra dag så jag kunde inte visa han något roligt. Jag hade planerat att vi skulle spela äventyrsgolf och åka till Läckö och Spiken och Svalnäs.. Men utan sol är det liksom inte så trevligt att vara ute... Istället hängde vi mest hemma hos mamma och pappa, och en del hos Nykvistarna. David redigerade en del för att få färdigt en video. Vi var hemma hos familjen Nykvist en kväll och drack massa vin. Riktigt härlig kväll med härliga människor!

Jag fick i uppdrag att fotografera en killes hund så David visade mig lite grejer på min kamera och sa sedan: "Lek!". Och OM jag lekte. Det var hur roligt som helst att ändra inställningar och se vad det gjorde med bilderna. Även om det inte var så användbart vid hundfotograferingen så är jag nu en kunskap rikare och några flumbilder på David rikare! Han (och en massa växter) fick ju såklart agera modell.

I onsdags sa vi hej då. Han åkte hem till Helsingborg och jag åkte till Piteå. Men vi ses igen på måndag. Den där turnén jag skrivit om tidigare verkar bli av! Skoj skoj!!

     (Bilden jag tog på den där killens hund när den är färdigredigerad. Jag är inte helt nöjd men han tyckte det var bra och det är väl huvudsaken...)
   (David tog den här bilden på Cima. Sjukt kul bild!
                          
(Måste tillägga att David tagit några av dessa bilder så jag kan inte ta cred för alla...)



                                    Jag är lycklig och glad och mår VÄLDIGT bra!

Kommentarer
Postat av: Säni

Grymt fina bilder Minna! Du måste visa mig de här inställningarna - jag kanske har dem med! :) När åker ni på eran tripp? Och när är du tillbaka i sådana fall? Gosh, snart får jag träffa Patrik! Åh, fan va töntigt lyckliga vi är, du och jag! ;)



Puss puss puss

2008-08-10 @ 13:33:40
URL: http://jailbreak.blogg.se/sanna
Postat av: Carro

Shit Minna vilken resa du verkar gjort genom Sverige säkert hur kul som helst! Som du skriver verkar du må bra o de syns på dig! Så himla kul för dig o shit vilken snygg kropp du har fått! :) Var bara tvungen att skriva det riktigt nice men de har du ju alltid haft men nu snäppet bättre! :) Ta hand om dig!



Kram/Carro

2008-08-25 @ 19:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0