Breaking dawn - part 1

Igår kväll åkte jag, Louise, Alex och Jennifer till Lund för att äta middag och se på Breaking Dawn. På restaurangen V.E.S.P.A mötte vi Anna och hennes kille och hade det himla trevligt.

Jag hade inga förväntningar what so ever av filmen. De första tre har jag varit riktigt besviken på, och även om jag har hört den nya lovsjungas så var jag skeptisk. Men vad bra den var! De hade verkligen fångat essensen i boken, låtit de viktiga scenerna ta sin tid (förutom den där Jacob bryter sig loss från Sam, det gick lite för snabbt) och Edward var verkligen Edward. För er som inte läst böckerna är det svårt att förklara. Men det är en så vacker kärlekshistoria och under tiden jag läste så var jag superkär, fnittrig och bubblig i magen samtidigt som det var spännande och jobbigt stundvis. Filmen var så snygg! Mycket färg och värme och Bella såg helt fruktansvärd ut när hon skulle. Vampyrerna ser inte alls ut som i böckerna, men å andra sidan kan aldrig en människa bli så blek och så vacker som de beskrivs. Anywho. Jag är nöjd och längtar till den sista filmen. När kommer den egentligen?

David var själv hemma med Karda igår. Han hade middag och Sarah, Johan och Erik var här. Jag och Louise joinade när vi kom från Lund och det var en skön stämning här. Förutom att det spilldes mycket och tre av våra fyra köksdynor är förstörda av rödvin. Ett glas gick sönder också. Men vad gör det? David var superstolt över Karda och kunda knappt sluta prata om hur bra hon skött sig, hur lugn hon varit och att hon gått ut och lagt sig i hallen när David tyckte att det var natten för henne. Fina flicka. Det var inte bara jag och David som var trötta idag...

Klass 3-varning ute idag. Vi lär hålla oss inne. Jag och Karda gick lillsvängen förut och vi båda blåste i sidled stundvis. Det blir en lugn slappedag idag. Jag har alldeles för lite pynt för att sätta julkänsla i hela huset så det blir lite vad det blir idag. Vi skulle få en gran av Helene så den ska jag nog pynta snart för att höja känslan.

Sarah kommer hit om en liten stund så vi ska nog baka lite. Mjuk pepparkaka tänker jag mig. Mums.

Jag tog inget foto igår så det här blir ett tråkigt inlägg med bara text.

Glad första advent på er!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

En bra kväll igår! Jag drömde om Edward:) Men du, Breaking dawM... ;)



Ha en mysigt första advent! Puss Laex. Haha!



2011-11-27 @ 13:11:09
URL: http://axxelandra.blogg.se/
Postat av: Minna

Journalist, javisst? Haha. Borde nog korra mina egna texter lite noggrannare.

2011-11-27 @ 20:08:49
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0