Sjukdom och annat nytt

Jag har varit förkyld i massa dagar och därmed hemma från jobbet hela veckan. Det dåliga samvetet är ett faktum när jag hör hur de på kontoret blir lite mer less för varje dag jag ringer och säger att jag blir hemma imorgon igen. Men saken är den att jag vill vara hemma tills jag är frisk. Jag vill inte pina mig till jobbet, köra fullständigt slut på mig för att vara helt död på kvällen och där med vara sjuk tre gånger så lång tid. För så är det. Jag tycker jättemycket om att vara skolfotograf men det är även sant att det tar mycket energi att vara glad, trevlig och rolig för att få glada barn/ungdomar på bild. Och jag hatar det faktum att jag känner att jag måste "försvara" mig så här.

Annars är livet trevligt. Igår tittade på vi en lägenhet, precis där vi vill bo. Det är ett renoveringsobjekt som heter duga men den är billig och vi tror att det kan bli hur bra som helst. Men det är konstigt det här med att vara förkyld och göra saker. Jag blir helt slut. I förrgår handlade jag lite, sen var det bara hem och dö i sängen. Likadant igår när vi tittat på lägenheten. Just ja. I lägenheten, om vi köper den, ska vi riva massa väggar. Det är murade innerväggar. Vem vill hjälpa till? Eehee.. Snälla. Någon?


Det här är Daisuke och Tomoko. De är mammas valpköpare och nära vänner från Japan. För ett par veckor sen var de på besök i Vara så jag åkte dit och träffade dem. Helt underbart trevliga människor!

Kommentarer
Postat av: Alex

Jag vill hjälpa!!!

2010-09-30 @ 21:43:45
URL: http://axxelandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0