Tillökning på Hôlevalla


I onsdags satte jag mig i Leffe (David har döpt vår bil) och gasade hemåt Varaslätta. Bara en stund innan jag lämnade Helsingborg meddelade mamma att Libra börjat valpa vilket gjorde att jag fick bråttom hem. När jag väl rullade in på går'n så hade sex valpar kikat ut.
Innan jag fortsätter berätta så måste jag säga att jag är lite synsk. Under flera år när vi har väntat kattungar, valpar eller ankungar har jag drömt innan hur många bebisar det ska bli - och ajg har nästan alltid fått rätt. Tre nätter innan valpisarna kom drömde jag att det skulle bli 7-9 valpar. Det blev sju friska små pluttar. Wohoo still got it!

Libra var så söt igår. Jag var ensam hemma med henne och så hörde jag hur hon gnydde lite, så jag gick ut för att kolla läget. Då hade en valpis krupit till fel sida av valplådan och mamsen och alla syskon låg på andra sidan. Så jag lyfte rätt den lilla och så var Libra nöjd. Hon är söt som ber om hjälp.


Alldeles purfärska. Både blinda och döva från början.

Mamma frågade om jag hade lagt valparna såhär. Men nope, de la sig varannan färg helt själv.

Kommentarer
Postat av: Alex

Söta, söta, söta!! Good on ya, Libra!

Förresten, Leffe? Har jag hört om honom innan? Känns inte så...

Puss

2010-06-18 @ 15:37:02
URL: http://axxelandra.blogg.se/
Postat av: Minna

Vi fick Davids mormors och morfars gamla bil. den är i superfint skick och alldeles ny för oss. En Misubishi Lancer. Och som du kanske minns är David hooked på namnet Leif (han ville ju bland annat att Marwan skulle heta det) så jag gick med på att döpa bilen till Leif. =)

2010-06-18 @ 22:31:55
URL: http://minnaannim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0