Bloggeri Bloggebla

Hej hej hallå bloggen.

På grund av att jag är en otroligt occupied woman kan jag inte underhålla dig såsom du kanske skulle vilja. Jag har nämligen varit upptagen med att ta examen från utbildningen Journalistik i nya medier. Du vet, jag har ju pluggat i Piteå i tre år och de senaste månaderna har jag ägnat en massa tid åt att göra mitt examensarbete. Det resulterade i en bok på knappt hundra sidor där jag själv gjort layout, research, fotograferat och skrivit. Till boken skrevs en rapport på tio sidor. Kalaset belönades med VG - högsta betyg. Jag tog examen med flaggan i topp skulle man kunna säga.


Alla avgångsstudenter 2010

Och fyra stycken från vår klass.

De knappa tre veckor som jag spenderade i Piteå var fullsmäckade av härliga aktiviteter. Förutom det jag skrev i något tidigare inlägg så gjorde jag och Lisa två mysiga utflykter där den ena resulterade i besök på Rabarberiet i Altersbruk där vi även tog galet roliga bilder på en äng. På vår andra utflykt tog jag med henne till kennel Ewokes i Långnäs där vi hälsade på Helena och alla fantastiskt söta Flattisvalpar. Jag har tillsammans med Fia och Emme komponerat en fin fotobok till vår kära lärare Ulrika. Där i har vi samlat sådana bilder som hon önskat att hon aldrig fått se. Klassen (eller åtminstone tio av oss) bjöds på middag, vin och härlig kväll hemma hos Ulrika och Patrik. På examensdagen fick jag, Sanna och Emme världens kramar av Ulrika och hon sa att vi är underbara och att hon kommer sakna oss.




När Pitetiden var slut, Lisas lägenhet städad och bilen packad körde jag och L heeela långa vägen till Särö. Piteå till Särö cirka 120 mil och 17 timmar med stopp. Vi var trötta när vi väl kom fram.

Annars ska jag jobba tre dagar med David den här veckan, onsdag till fredag. Jag ska agera proffsig assistent, sminkös och chaufför. Nästa vecka ska jag på ett möte som jag hoppas resulterar i någon form av samarbete i framtiden.

OCH OM TYP TVÅ VECKOR KOMMER ALEX HEM. DÅ SKA VI FIRA MIDSOMMAR TILLSAMMANS I RAMLÖSA BRUNNSPARK!!! Du är efterlängtad.

Jag mår bra. Lägenheten ser ut som när jag lämnade den. Mobilen krånglar lite. Jag och David ska åka hem till mamma och pappa nästa vecka. Ööööh. Det var nog typ det. Varsågod bloggen. Känn dig uppdaterad.


Kommentarer
Postat av: Alex

Tack :)



Btw, vad är det för läcker klocka du har? Den turkosa. Tjusig.



Puss

2010-06-09 @ 05:36:54
URL: http://axxelandra.blogg.se/
Postat av: Karin

Vad hon ser, Alex! Var tvungen att scrolla för att hitta din klocka hehehe Kör försiktigt så ses vi snart :) Kram på er

2010-06-14 @ 09:58:48
Postat av: Alex

Snart ses vi mitt ♥. Längtar!

2010-06-16 @ 11:00:22
URL: http://axxelandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0