Hemska sommarfötter

Jag avskyr mina sommarfötter, inte för att de är lika Kalle Ankas eller för att jag har konstiga lilltår. Nej, jag hatar - HATAR - det faktum att jag inte kan gå i sköna luftiga sommarskor. För en vecka sen gick jag ner till stan och tillbaka i mina gamla gladiatorer. Väl hemma hade jag fem stora blåsor på sidorna om fötterna. Således fick jag gå i flip-flops (med plåster mellan stortån och pektån för att undvika blåsor där) i tre dagar eftersom jag inte ens kunde ha vanliga skor.
Jag har köpt tre par nya skor på Skopunkten också, bara för att det är såå kul med nya skor. Idag gick jag tio minuter enkel väg till blodcentralen. Och väl hemma igen har jag två nya blåsor, den här gången tack vare nya flippisar. Och det TROTS att jag hade tejpat både mellan tårna och där skon går över vristen. Hujedamej.

Man hör talas om folk som springer barfota i Converse, skulle jag göra det skulle jag blöda på både hälar och tår. Jag får för fan fortfarande blåsor av mina Converse, efter att ha haft dem i två år.

Det var någon härom veckan (tror det var Jonas?) som tipsade om fotriktiga skor.


Kanske jag klarar av att gå i de där utan att få vätskefyllda bubblor över hela fötterna?

Kommentarer
Postat av: Alex

Det var Björn som tipsade om de übersnygga..eh..skorna(?) och jag tycker absolut att du ska slå till på ett par. Tänk vad snyggt till din tighta skinnkjol eller till en fin sommarklänning. Mohahaha! Fast seriöst, du skulle säkert älska dem. Typiskt att du får blåsor av dina ny flippisar oxå :( Men ge inte upp än, det blir bättre. Och förresten går inte jag heller barfota i converse - obekvämt men framför allt svettigt.

Köss

2010-07-06 @ 00:57:40
URL: http://axxelandra.blogg.se/
Postat av: Mamma Karin

Det var det galnaste jag sett hahahaha Så gräsligt fult hahahaha Ta väl hand om dina fötter. Kram på dej

2010-07-06 @ 19:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0