You are always on my mind

Jag vet att några efterfrågat uppdatering gällande min praktik på Foto, så här kommer den. Jag trivs! Jättebra till och med. Jag får skriva mycket nyheter om tekniska prylar - kameror mest. Kolla numret som kommer ut i nästa vecka, där har jag skrivit ALLA tekniska nyheter. Och så har jag både bild- och textbyline på ett par ställen. Jag har skrivit fler saker än det jag har byline på, bara så ni vet =) De som jobbar på redaktionen är hur mysiga som helst och de säger att det kommer bli tomt utan mig här om några veckor. "Det känns ju som du alltid varit här". Det gör mig glad, men när jag säger att de kan anställa mig ler de lite konstigt och jag inser att det nog inte kommer bli så, jag behövs helt enkelt inte, även om de skulle vilja.

På grund av, eller tack vare, att jag delar kontor med tekniska redaktören har jag köpt ny kamera. En Canon Eos 40D bor nu i min kameraväska. C pratade så himla gott om den och sa att det är en grymt bra kamera med bra autofokus, färgåtergivning och snabb serietagning. Nästa steg från den skulle vara en Eos 7D, men det hade jag inte råd med. Däremot bor det en sån också hemma hos oss nu, David köpte en i företaget.

I övrigt är det si och så. Jag saknar mina tjejer, jag saknar att babbla om mitt konstiga huvud med någon som jag inte behöver förklara för, någon som inte dömer, någon som bara vet, som förstår mig. Men någon sådan finns inte här, än. Det är synd, för David räcker inte alltid till. Haha. Jag har träffat några supersöta tjejer som jag tycker mycket om. Men som vi alla vet tar det en stund att bli sådär riktigt supertighta, innan man vågar/vill/kan öppna sig helt. Det kommer väl men jag tänker inte hymla med att det är jobbigt att vara "ensam".

Ptja, jag vet inte vad jag ska säga. Mitt liv består mest av att vakna, jobba och sova. Vi åt middag ute förra veckan med Johan, det var trevligt, och bio i fredags med Angelica (en av de nya supersöta tjejerna), Henke och Emelie. Vi såg Avatar 3D och den var huuuur bra som helst. Angelica grät som ett litet barn och efteråt ville vi båda vara en Na´vi och flyga på stora häftiga drakar (och rida på en konstig björn/varg också).
Ikväll är det tydligen någon spelning på Tivoli som vi ska se, nån demotävling om jag fattat det hela rätt. Jag skrev på facebook idag att jag saknar Kåren med allt vad det innebär. Jag gissar att kvällens Tivoli är det närmsta en kårspelning jag kommer just nu. Det är konstigt hur man börjar sakna något som för en tid sedan var vardag. Konstigt hur man börjar sakna det "lilla" när man bor och lever i det "stora". Men i Piteå finns ju många av mina raringar fortfarande kvar, där finns Kåren och skolan och korridorerna och Japansalen och Ulrika och Go Business och Kappa. Där finns det som var hemma under så lång tid.

Note to myself
SLUTA ÄLTA! Helsingborg är fint, och bra, och alldeles strax kommer den där fantastiska våren som du saknat så under alla år i norr.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag saknar dig, men vi måste vara starka! :) Och du, jag gillar peppidén! Vi får bara hitta en lucka och boka! :) PUSS

2010-02-17 @ 18:29:44
URL: http://sannalangvik.blogspot.com
Postat av: Alex

Alsking jag saknar dig massor!! Nar kommer du och halsar pa? Bara sa du vet sa kan du ringa mig nar som helst. Det kostar samma som hemma, alltsa inget, sa lange jag ar i ett tre-nat, vilket jag alltid ar har i Sydney. Sa nar du ar ensam ar det bara att sla en pling. Hur bra ar inte det liksom? Puss puss puss!!!

2010-02-20 @ 08:13:09
URL: http://axxelandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0