Idag är jag osvensk

På facebook har många sett på min status att jag haft pirr i magen, och inte velat berätta varför. Nu kan jag berätta vad det handlar om.

Det här:



Okej, tänker ni, en tidning... Kan man få pirr i magen för att man ska köpa en tidning?

Ptja, säger jag, någon kanske kan det. Men det är inte därför jag haft pirr i magen. Jag har sökt pratik på den tidningen. Tänk såhär, jag gillar att skriva - i FOTO skriver de. Jag gillar att fota - i FOTO handlar allting om fotografi. Jag gillar att redigera - och självklart måste en ridning redigeras.

Check, check, check. Det verkade för bra för att vara sant, att lilla jag skulle ha chansen att få praktik där. Men jag har pratat med en man på tidningen och han har varje gång varit så himla gullig och tyckt det låtit kul med en praktikant. Igår ringde jag Urban för att kolla hur det går med min ansökan, han sa att han samma morgon diskuterat mig med chefredaktören. Urban berättade att det är personalavdelningen som måste fatta ett slutgiltigt belut i frågan men att de jobbade för mig "i positiv riktining". Jag och Urban småpratade lite och sen sa han att han återkommer till mig så fort han vet något, inom ett par dagar.

Igår kväll när jag kom hem och öppnade mailen fanns det jag längtat efter. Ett litet elektroniskt brev som sa att jag är välkommen som praktikant på tidningen FOTO. Jag skrek och jag grät och jag var helt galet lycklig. Hela kvällen igår gick jag omkring och fnissade. David var glad för min skull, jag tror även han var lite stolt.

Idag sa jag till Sanna att jag är avundsjuk på mig själv. Det är det som gör att jag känner mig osvensk, att jag säger att jag har fått världens bästa praktikplats, att jag förtjänar det, att jag är glad och lycklig och hoppig och fnissig.

Förstår ni vad det här betyder för mig??? FOTO tillhör förlaget Allers som år efter år anses vara "världens bästa arbetsplats". Inte illa pinkat av en käpphäst. Där, på världens bästa arbetsplats, ska jag få in min fot. Min lilla fot i storlek 39 ska göra avtryck på förlaget så de aldrig någonsin vill släppa taget om mig!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!! Du är bäst, shit vad kul!!!!!!!:)

2009-10-13 @ 21:31:15
URL: http://ohaustralia.blogspot.com
Postat av: Sanna

Och du kommer att göra det SÅÅÅ bra Minna! :) Men du, glöm inte att dela med dig av tips till mig på vägen! ;) Tack för en bra dag! PUSS

2009-10-13 @ 22:43:56
URL: http://sannalangvik.blogspot.com/
Postat av: Holm

Jag är glad för din skull, Minna :) och för min haha!



Jag har sökt sommarjobb på Allers för en av deras heminredningstidningar en gång. :) jag fick dock inte det jobbet - jag kan ju knappt hålla rent i min egen lägenhet :).



Kram kram!

2009-10-13 @ 23:11:59
Postat av: Cat S

ohhhhhh jag är oxå avundsjuuuk på dig!!!! fyy fan va skoj! VILKEN STAD??????

2009-10-14 @ 00:27:52
URL: http://atcats.blogg.se/
Postat av: Annika

Men MINNA!! Grattiskramar från oss alla i familjen Nykvist. Vad kul, att det händer grejer hos dig oxå!! Jag har vart på starta eget kurs idag och det känns helt okey. Har faktiskt skickat in ansökan om FA skatt. Ha det bäst min allra bästa vän!!!!!!

2009-10-14 @ 14:08:53
Postat av: Mamma Karin

Lycka till i stora vida världen med dina små fötter :) o kamera. Det kommer att bli såååå bra

Bamsekram från mamsen

2009-10-14 @ 21:10:46
Postat av: Minna

Catalina - Helsingborg såklart :D

Holm - vi ska bli bästa Hbg-polers!



Tack alla :D

2009-10-14 @ 21:21:21
URL: http://minnaannim.blogg.se/
Postat av: stefan

Låter ju jobbigt, jobb å sånt...

Kanske bättre än oliver men vad vet jag:D

Låter iaf sjukt sweet och om du testar kameror så kan du ju alltid ta testbild på kladdkakor:D..



eller vad man nu gör.



kram bror.

2009-10-15 @ 12:48:10
Postat av: Cat S

attans, jag som hoppades lite lite att det ska ligga närmare Uppsala ;)

2009-10-15 @ 13:01:08
URL: http://atcats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0