Hemskedröm

I natt drömde jag att jag hade cancer. Det var hemskt. Jag hade hudcancer på ALL min hud. Det var inte bara en liten leverfläck som kunde skäras bort, jag var jättecancersjuk. I drömmen var det precis när jag fått diagnosen av läkaren. Jag fick en broshyr typ där det stod om cancer och man kunde läsa om hudcancer utifrån hur gammal man var och hur det drabbade den åldersgruppen.

I broschyren under fliken där det stod om min ålder gick att läsa: "Du är för ung för att ha cancer, är du verkligen säker?". VAD FAN!!! Jag hade ju fått diagnosen. Jag berättade för mamma som blev ledsen men inte ville förstå. Hon försökte hitta förklaringar - till att jag blivit feldiagnostiserad. Hon funderade på mina p-piller, var det de som spökade så läkaren trodde jag hade cancer?

Hemska hemska dröm. När jag vaknade hade jag en konstig känsla i hela kroppen. Jag var ledsen, gråten var nära. Herregud, cancer. Jag? Men snart vaknade jag ordentligt och kom fram till att jag inte alls varit hos någon läkare. Jag har inte cancer. Jag såg bara på Brothers & Sisters i förrgår där Kitty fått cancer.

Hemska hemska hemska sjukdom. Kom aldrig till mig! Och dumma drömmar, ni kan också hålla er borta!

"Bad dreams bad dreams go away
Good dreams good dreams here to stay
Bad dreams bad dreams go away
Good dreams good dreams here to stay
Bad dreams bad dreams go away
Good dreams good dreams here to stay"

Man måste säga det tre gånger för att det ska fungera.


Kommentarer
Postat av: Mamma Karin

Jaha, där ser man..... Bra att det var en dröm o döm om min förvåning ang min komentar :) Bara det gör att det INTE var en sanndröm, Pjuh..

Kram till "frisk som en nötkärna"

2009-11-19 @ 17:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0