På jakt efter återvinnigsstationen

Swedbank bjöd på teambuilding för sommarvikarierna idag. Vi har fått lära oss massor om Mastercard, motivation, engagemang och att det är gott med fika. Efter bjudlunch på Furuborg drog vi oss mot stan för eftermiddagens aktivitet - bowling! Jag var skitnervös innan för jag vet hur arg jag brukar bli av bowling när det inte går som jag vill. Jag hade peptalk med mig själv och intalade mig att jag inte fick visa min sämsta sida med nya kollegor... Och det gick bra. Mitt lag vann. Av åtta. Jag var sämt i mitt lag men vi var bäst tillsammans, det är det som räknas. Eller hur?

Ikväll fick jag och David lite abstinens. Eller mest David, men nu i efterhand vill jag ta åt mig lite. Såhär var det: efter italiensk pastamiddag och (färska svenska) jordgubbar (för 45 jävla spänn) ville vi göra nåt. Så vi hoppade upp på cyklarna och cyklade i en timma. I början av vår tur cyklade vi förbi där vi brukar återvinna glas och såg att de bytt ut alla containrar mot fula baracker. Så efter massa cykelcruising, njutning av det vackra Piteå har att erbjuda och massa prat åkte vi på leta-återvinnigsstationen-mission. Det var lättare sagt än gjort. För att göra en lång historia kort - vi hittade den inte, så imorn ringer jag nog kommunen och frågar vart vi nu kan kasta återvinning.

Ska man behöva vara SÅ miljömedveten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0