Se upp för stresskäke

För tre veckor sen började jag få ont i min käke och när jag efter en vecka inte kunde stänga den ordentligt fick jag en akuttid hos tandläkaren. Hon drog, kände, klämde och konstaterade att jag har fått en inflammation i käkleden som resultat av ett stressat sinne. Tydligen spänner och kniper jag ihop käken när jag oroar mig och stressar.. Det gjorde vansinnigt ont och jag fick en Pronaxenkur i en vecka. Jag åt tabletter i tio dagar istället för sju eftersom smärtan inte hade gett sig. Sista dagen med tabletter och två dagar efter var det bra och jag var lycklig för att det inte gjorde ont.

I fredags kom det onda krypande tillbaka, igår kunde jag inte äta ordentligt och idag har jag gråtit av smärta. Vi rådgjorde med Davids pappa (som är läkare) igår och han tyckte jag skulle fortsätta med Pronaxen ett tag till. Jag köpte nya imorse men en tablett gör INGEN skillnad. I eftermiddag ringer de tillbaka från tandvården så jag hoppas jag får en ny akuttid, snarast. Jag fick till och med sjukskriva mig från jobbet idag... Jag vet inte hur jag ska förklara smärtan men när jag är avslappnad och käken liksom "hänger" känns det som att någon har en järnhandske och trycker från öra till öra med full kraft. Och när jag tuggar eller rör käken värker det.

Sjukt ointressant inlägg men jag ville få ur det... I natt när David gick och la sig sa han att jag låg på sidan, hade handen på den onda käken och såg jätteledsen ut. Tydligen är det inte okej på natten heller.



Kommentarer
Postat av: cat @ work

trist. hoppas du kryar på dig. började undra hur du jobbar idag.

2009-07-06 @ 15:20:46
URL: http://atcats.blogg.se/
Postat av: MammaKarin

Vi kommer snart upp o tar hand om dej ett litet tag. Ska köpa en serietidning o godis så ska du se....nyponsoppa oxå!

Kram på dej stumpan

2009-07-06 @ 16:24:18
Postat av: cat

uh fy fan va trist! :( lider med dig. jag jobbar 8.30-17.00. Ska åka till Luleå sen, tog ledigt på Onsdag, har en kompis som är på besök från Nordnorge :) Men jag kommer vara back in business på torsdag kl 11.00 tror jag!



/C

2009-07-06 @ 18:11:14
URL: http://atcats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0