Utmaning

Jag har blivit utmanad av Lisa att kolla bland mina bildmappar, ta den 6:e mappen och den 6:e bilden, lägga upp och skriva något om den. Jag måste nu själv utmana tre stycken att göra detsamma, så jag väljer Sanna, Alex och Fia. Jag skriver även i deras bloggar och talar om att de är utmanade. För tänk om de skulle missa!!

Här kommer min bild.



Jag var hundvakt åt Angelicas fantastiska labrador, Chili. Jag fotade honom en hel massa, och se vilket fint leende skönheten bjöd på, han riktigt gapskrattar!




Imorse krävdes en mindre fjällexpedition för att ta sig till skolan. Det var sexton grader kallt och det snöade. Långkalsonger, stickad tröja, jacka, halsduk, mössar, vantar och musik i öronen - jag var redo. När jag kommit halvvägs av min tjuguminutersprommis kändes det kallt och konstigt på kinderna. Där var fullt av frysta ispluttar! Snön som föll på mitt ansikte smälte, och frös lika fort igen. Gaddammit! Men fram kom jag och hem kom jag.

Imorgon åker vi ett gäng till Jokkmokksmarknad. Där ska vi se renrace, äta renkött och titta på samer. Kan bli precis hur bra som helst! Det kommer bli kallt, det kommer vara mycket snö, det kommer vara finfina prima vänner och det kommer nog bli en helt okej lördag.

-Minna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0