Depp och pepp

Jag hade tänkt att jag skulle blogga igår och uppdatera er alla om mitt sjukt händelserika liv. Men efter att ha pluggat från 09.00 till 22.30 var jag trött. Jag var helt död. Jag tvättade bort sminket och gick halvgråtandes, av trötthet, och la mig.

Imorse vaknade jag och mådde ilka jobbigt dåligt och tänkte att "jag får väl ändå försöka ta mig igenom dagen". Det var sjukt frestande att krypa tillbaka ner i sängen, kramas med David och bara hoppa av ljussättningskursen. När lektionen började och vi hade redovisning och jag fick till svar att jag fick göra om en del bilder kändes det åter tungt. Efter att teorin var avklarad och vi installerat oss i ateljén för fotografering kändes det snart bättre. Jag och Simon jobbar sjukt bra tillsamannas och jag frågade och frågade och plågade lärarna för att reda ut begreppen diffuserad reflektion, direkt reflektion, hårt ljus och mjukt ljus. NU har jag koll på det.
Och eftersom jag och Simon är så smarta så har vi nu hunnit göra alla övningsuppgifter för dagen OCH alla kompletteringar vi fick OCH alla uppgifter till nästa lektion OCH lämnat in. Det betyder att jag inte behöver bry mig om att boka in ljussättningsplugg någon dag förrän efter nästa lektion. Sweet!!!


Min och Simons kampsång för dagen.

Som examinationsuppgift i ljussättning ska vi fotografera en musiker med hans/hennes instrument, samt ta hel- och närbild på instrumentet. Vem ska jag fota? Först tänkte jag David och hans bas, men då är risken att han ska hålla på och lägga sig i ljussättningen eftersom han också kan det (fast för video). Hmm, det tål att kluras på. Kanske Sanna och gitarren?

I lördags var den mysigaste dagen på länge. Vi drog ett helt gäng i två bilar till Jokkmokks marknad. Jag, Lisa, Victor och Andreas gick runt på marknaden, skrattade så vi grät, förundrades över hur folk mitt på marknaden drack renat ur vänster hand och fanta ur höger (den så kallade höger-vänster-metoden), vi tittade på renar och samer och prövade mössor tills vi fick skäll, fikade, värmde halvt förfrysta tår, pratade med mysiga tanter och farbröder, åt godis och hade allmänt mysigt. När jag väl var hemkommen åt jag och David middag, sen slöt vi upp med härligt folk på Kalles.

/>

David ringde förut och berättade att Johan, Oscar och eventuellt Malin kommer hit den femte mars. Det blir sjukt kul och de hade inte kunnat välja en bättre helg - jag är lektionsfri!!! Så Alex, det blir nog några till att fira din stora dag. Nice va? =)

Idag är jag glad så nu ska jag nog snart lämna skolan och gå hem och ta tag i lägenheten. Där råder kaos!

-Minna

Kommentarer
Postat av: Säni

Självklart ställer jag upp som modell med guran! :)

2009-02-12 @ 14:49:42
URL: http://jailbreak.blogg.se/
Postat av: paps

hej stumpan



harut jobbigt?

här kommer en kram från pappa



2009-02-12 @ 20:23:22
Postat av: MammaKarin

Jag fick INTE titta när far din skrev till dej men nu har jag läst :) Har varit riktigt flitig, 75 dummisar klara (bildbevis i Libras bilder) så nu håller jag på o gör koppel... Nja, lite rastlös kanske nu i väntans tider! Ha en riktigt skön helg, Kram te bästetösa!

2009-02-13 @ 08:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0