Sista natten på Uddmansgatan 13

Alla våra tillhörigheter ligger i lådor och imorgon är det stora bära-lådor-dagen. Micke, Fia, Gustav och Emme kommer som räddande änglar och hjälper oss att bära.

Alla lådor ska pallas och köras till Öjebyn, där lämnar vi dem på ett lager och sen helt magiskt förflyttas de till Helsingborg inom några dagar. Sweet. På onsdag flyger David söderut och på fredag är det min tur. Från och med imorgon ska jag/vi bo i Alex/Lisas lägenhet. Lägenheten har bebotts av sköna Alex sedan augusti 2007 men när Lisa kommer tillbaka från Aussie i januari tar hon över den - för då reser Alex till Aussie. Alla är där känns det som, eller iallafall många - Stefan, Lisa, Amanda och Alex. Okej, inte alla, men många...

Från det ena till det andra. I skolan har vi läst Medieteori och metod 3 hela hösten. I den kursen har vi jobbat i grupper om fem personer och det vårt arbete skulle resultera i var en genusproduktion. Vår grupp gjorde ett barnprogram med dragplåster "en saga som är skriven av barn". Lärarna gillade pitchen vi hade idag och de "öste" superlativ för oss. Bra blabla följdes av bra bla bla, den här idéen skulle gå att realisera och göra något av  antingen sälja till Tv4 eller SVT. Vi fick till och med ett "genialt.....". Sweet!

Till mina vänner
Tidigare har jag varit rädd för att flytta till Hbg med tanke på att jag lämnar den trygghet jag känt här i Piteå de sen juni 2005, och flyttar nu till det okända. Men jag är inte rädd längre. De underbart fina vänner jag fått här tror jag kommer finnas kvar. Helsingborg kommer också bli bra... Och Linköping för Sanna kommer bli bra. Och Aussie för Alex kommer bli bra. Och Emme och Fia och Lisa kommer ha det fortsatt bra i Piteå. Pitevännerna har det bra. Angelica har det bra i Böle. Sandra ska snart gifta sig. Stina har det bra. Givetvis kommer det aldrig bli på samma sätt igen, men jag vägrar acceptera att det här ska vara slutet. Emme skrev ett fint inlägg till mig, Sanna och Alex igår och jag känner likadant. Jag älskar er, alla fina vänner, och jag kommer sakna varenda en av er. Men det jag vill att ni ska veta är att jag ALLTID finns här. Jag är världssämst på att höra av mig (förlåt i förskott), men det betyder INTE att jag inte bryr mig eller tänker på er.

Med dessa ord vill jag nu säga god natt. Jag är trött efter massa packande och städande och grejande. Imorgon är en ny ljus dag, och efter imorgon kommer ytterligare en ljus dag. Livet är ganska härligt och oförutsägbart, tycker ni inte?


Kommentarer
Postat av: AjaBaloo

Vilka inlägg ni skriver, allihop. Jag säger att kontakten kanske inte kommer vara regelbunden men den kommer vara för evigt. Ses snart älskade Minnis. För även om det är härligt att livet är oförutsägbart så känns det skönt att veta att man har vänner som alltid finns där någonstans. Älskar dig.

2009-12-15 @ 20:28:10
URL: http://axxelandra.blogg.se/
Postat av: Paps

hej

Ses snart, ska bli kul



P

2009-12-15 @ 21:16:48
Postat av: Emme

Älskar dig vännen.

2009-12-15 @ 22:21:10
URL: http://emmeliewallroth.blogspot.com
Postat av: Annika

Hej!! Nu ses vi snart och du må tro att vi längtar efter dig!!!!!!!! Barnen frågar nästan lika mycket när kommer Minna som hur många dagar är det kvar till julafton! Hehee. Ska bli kul att ses och kramas lite. Ses snart. Stor kraaaam från oss i Levene

2009-12-17 @ 08:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0