Längtar till morgondagen

Imorgon är det dags för min och Stinas årliga tradition, vi ska baka julgodis.

Hemma har mamma alltid bakat julgodis inför varje jul. Vi har aldrig haft Aladdinaskar eller Juleskum, vi har alltid haft hemmagjort godis. Så sjukt mycket bättre. Mer unikt. Mer smak. Mer jul.

När jag flyttade till Piteå ville jag göra samma sak. I december 2006 bakade jag, Sanna och Stina julgodis för första gången. Sanna har flyttat sedan dess men jag och Stina is still going strong.

Idag har jag handlat ingredienser för femhundra kronor, så nog jäklar ska det bli godis bakat imorgon. Jag har till exempel köpt tolv kakor blockchoklad, rispuffar och fem paket florsocker. Det är ingen som har sagt att godis är nyttigt.

Det enda jag undrar nu är hur vi ska kunna fortsätta vår tradition nästa år. Då bor jag i Helsingborg och Stina är kvar här i Piteå...

Kommentarer
Postat av: Mamma Karin

Då kan du komma hit :) Bamsekram på dej

2009-12-06 @ 13:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0