Fields of gold

Eva Cassidy får mig att vilja gråta. Låten Fields of gold är så vacker så det nästan är fruktansvärt. Jag får tårar i ögonen och tänker på hemska saker, bra saker, magpirr, död och lycka. Eva får mig att känna alla känslor på en och samma gång. Vackert är ordet. Vackert.

Det är ett tag sen jag uppdaterade.. Min och Davids turné var lyckad! Det var mysigt, roligt, lärorikt och lite tröttsamt efter för lite sömn och för mycket bilåkande. Vi hade en helg ledig i Stockholm då vi träffade Patrik och Daniel både fredag och lördag. Söndagen spenderade vi lite bakis tillsammans med Patrik hos Anna-Maria och Philip på Ekerö (?). Vi spelade ett spel. Jag och David var verkligen sämst. Man skulle kunna filmtitlar, skådespelares namn, årtal osv osv. Ni som känner mig vet att detta inte riktigt är min genre. Jag klarade typ två frågor.

På måndagen bar det av till Nacka och Sjöbo för att filma ett bostadsområde. Det kan ha varit världens svåraste plats att hitta till men fram kom vi och filmat och fotat blev det. Efter Nacka drog vi raka vägen (eller inte raka vägen, vi tog fel motorväg...) till Enköping och filmade ett vägbygge längs nya E18. VI FICK VARA MED OM EN SPRÄNGNING! Det var lite coolt, men inte så häftigt som vi trodde.. Vi fick iallafall ha tuff hjälm och väst på oss. När vi var klara tog vi vår lilla Fabia och drog till mamma pappa Torstensson för att campera över natten. Jag ville hem en sväng så 40 mil extra sådär på eftermiddagen kändes helt okej.

Tisdag morgon åkte vi till Göteborg och filmade Astra Zeneca. BAMSEHUS och svårt att hitta bra vinklar. Men det fixade sig. När vi var färdiga åkte vi till Olskroken och fina underbara Sanna. Hon jobbade så vi käkade mat på en thairestaurang innan vi tog hennes nycklar och kände oss som hemma i hennes lägenhet. Vi drack lite vin på kvällen och pratade och somnade alldeles för sent!!

Onsdag. Jag var trött. Vet seriöst inte när jag senast varit så trött. Vi åkte till Malmö och filmade om Stadion. Det gick bra och ganska snabbt. Jag kände mig otrevlig och tråkig för att jag var så trött så när vi väl var tillbaka i Helsingborg vilade jag litegrand. Helst hade jag velat ha en lugn kväll men så blev det icke. David hade en kompis som jag märkte att han gärna ville träffa så jag svalde min trötthet, bytte kläder och peppade upp mig för en kväll på puben. Efter lite mat och första ölen var jag faktiskt lite pigg och det var riktigt trevligt. Bitar av kvällen hade jag velat stryka, men det går inte. Får väl försöka förtränga istället för det var nog inte sååå farligt.
Snackade en massa med Björn om deras planerade skivsläpp. Intressant att höra hur det går till (även om jag inte minns jättemycket nu eftersom jag var lite full..Hrmpf)

I torsdags åkte jag tillbaka till Piteå. Angelica kom till mig för att sova över på kvällen. Vi drack lite vin och somnade sent. Hennes taxi gick 04.25 och hon gick utan att jag märkte det... Jag var nog trött.

I fredags var jag på stan med Sara och Elli mfl och tittade på nollorna. Efter en fika på Nodo med diverse folk var det dags för hemgång och tillfixning. Förfest hos Sara och Elli innan årets Kick-off på Kåren. Det var en skoj kväll...

I lördags var det förlovningsbjudning på Ankars för Sara och Elli. Det var mysigt som sällan skådat med plockmat och skumpa. Sara och Elli är verkligen så kära i varandra. Det lyser i deras ögon hela tiden och de ser så lyckliga ut. Jag önskar dem all lycka i världen och hoppas de får ett långt och lyckligt förhållande. Och så räknar jag med ett inbjudningskort till ett framtida bröllop, när det väl blir tillåtet för homosexuella i Sverige att gifta sig. Sara bara log och sa: "Det är bara att vänta.". Fina fina fina tjejer!


Sara och Elli 080813

Här kommer ett axplock bilder från turnén. Mer kommer på fejjan.

                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0