Fast i Piteå ett tag till

Jag och Alex har länge tänkt att vi ska försöka läsa in utbildningen på två år istället för tre, alternativt läsa treans obligatoriska kurs i tvåan redan så vi kan läsa de sista poängen på distans.
Tidigare studenter har läst på detta vis men nu var det visst stopp.

Vi får inte läsa Medieteori C i tvåan för att de som bestämmer inte tycker det är bra för oss. Vi förstår deras argument men anser ändå att det är upp till oss hur vi vill lägga upp vår studietid...

Vissa blir glada att jag stannar i Piteå minst ett halvår extra, vissa kanske blir lednsa och själv vet jag inte riktigt vilket ben jag ska stå på. Mitt liv ändrar sig så snabbt hela tiden så det är väl bara att göra det bästa av situationerna dyker upp. Allt löser sig!

Åh jag missade skriva i förra inlägget om min, Sannas och Mandys dag i måndags. Vi satte oss i bilen klockan sju och jag styrde mot Haparanda. Ikea öppnade visst inte förrän 10 och vi var där redan 9 (mamma-syndrom att alltid vara för tidig). Turligt nog ligger Finland en timma före oss så vi åkte en kilometer, över gränsen och in i Finland, svängde vänster i rondellen och sen första höger. På vänster sida låg Aalko! Vi handlade lite sprit och diverse alkoholhaltiga drycker innan vi åter begav oss till Ikeas parkering. Smått skrattretande att vara första bilen på största parkeringen. Men, jag i ett nötskal.


Halv tio öppnade de dörrarna så vi gick in och tog en 10-kronors frukost. Sjukt billigt! Och mätta blev vi. Två timmar inne på Ikea, sen vidare till andra delen av parkeringen och besökte Skopunken, en Kosta Boda-outlet och CANDYWORLD! Det var godis så långt ögat nådde! Vi kom ut med varsin stor påse och funderade över vem som egentligen skulle äta upp allt :/


På vägen hem stannade vi i Luleå för shopping! Jag hittade snyggaste jeansen som faktiskt sitter tight! Känns som det var längsen jag hade byxor som satt riktigt bra så det kändes skönt att hitta ett par!


Sanna som hade med sin kamera tog lite roliga bilder under dagen. Bland annat på mig och Amanda i hoppborgen utanför MAX i Haparanda. Ska efterforska om bilderna kanske kan tänkas hamna någonstans publikt....


I tisdags hände nästa braiga sak. David kom! Han landade 22.20 så jag lånade Lisas räserbil och hämtade honom. Jag sov hos honom på Ankars och var med honom hela dagen igår. I natt sov han hos mig och vi båda vaknade med ont i kroppen. Nittiosäng är inte det bästa för två personer att sova i..


Skolan har ju som sagt dragit igång. Digitalfoto i tisdags kväll, scenisk beredskap igår kväll och Medieteori 2 i två timmar idag. Känns bra!

Ikväll kanske det blir en öl på Kalles. Imorgon ska jag iallafall till tandläkaren 07.20. JAG ÄR INTE TAGGAD. Jag tycker inte om människor som gräver i min mun med kalla och hårda instrument! Och så är de så fräcka och skickar ett påminnelse-sms bara för att jävlas! Jag har ju inte kunnat tänka på annat än att jag ska dit. Buhuu. Jag har aldrig haft ett hål så nu har jag säkert det bara för att de ska få göra det extra obehagligt för mig.
Det är i och för sig lite bra att de kan slipa till tanden där jag tappade en flis i somras....

Nu var det slutsvamlat!

-Minna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0